منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
آیا شما هم یک فرد کاریزماتیک هستید؟
آیا شما هم یک فرد کاریزماتیک هستید؟

آیا شما هم یک فرد کاریزماتیک هستید؟

تاریخ انتشار:
10 خرداد 1399
زمان مورد نیاز:
14 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
5 آذر 1401
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

چگونه می توان یک فرد کاریزماتیک بود؟

این روزها صحبت‌های زیادی در مورد قدرت کاریزما می‌شنویم و اصولا دختران دوست دارند همسرشان فردی کاریزماتیک باشد. اما کاریزما چه مفهومی دارد؟ ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد کاریزما و کاریزماتیک با شما همراهان عزیز مجله پزشکی صحبت کنیم و بررسی کنیم که چگونه یک فرد می تواند کاریزماتیک باشد.

کاریزما در معنی لغوی به مفهوم جذابیت غیرعادی و منحصربه‌فرد بودن است. فرد کاریزماتیک اصولاً مانند یک آهن‌ربا می‌تواند افراد را به خود جذب کند. برای ریشه یابی این کلمه باید به کلمه های یونانی مراجعه کرد. خاریس در یونان نام دخترانی است که نماد زیبایی و جذابیت هستند. بنابراین اگر بخواهیم مفهوم کاریزما را با توجه به ریشه این لغت بیان کنیم، باید بر روی جذابیت متمرکز شویم و بگوییم فرد کاریزماتیک، ویژگی هایی دارد که برای دیگران جذاب است.

چه کسانی کاریزما دارند؟

حال می‌خواهیم بدانیم که آیا کاریزماتیک اکتسابی است یا افراد خاصی با این خصوصیات بدنیا می‌آیند؟ می توانیم در پاسخ بگوییم که هر فردی می‌تواند یک شخصیت کاریزماتیک باشد. فردی نیست که با خصوصیات کاریزماتیک به دنیا بیاید کاریزما بودن یک مهارت اکتسابی است که هر کسی قادر است آن را در خود پرورش دهد. در ادامه می‌خواهیم به ۵ ویژگی این افراد اشاره کنیم که شما هم می‌توانید با پرورش این ویژگی‌ها، به فردی کاریزماتیک تبدیل شوید.

افراد کاریزماتیک

اعتماد به نفس بالا

اولین شرط کاریزماتیک بودن این است که بتوانید خودتان را دوست داشته باشید. دوست داشتن خودتان اولین قدم برای دوست داشتن دیگران است. سعی کنید به نیمه پر لیوان فکر کنید به همراه دیدی مثبت. با افرادی که در اطراف شما قرار دارند، راحت برخورد کنید و در رفتار خود ثبات شخصیت داشته باشید. هرگز سعی نکنید چیزی که هستید را مخفی کرده و نقش دیگری را بازی کنید. تمام این موارد در کنار هم می شود اعتماد به نفسی بالا و مثبت.

نکته: همه مردم مشکلات ریز و درشتی دارند و این صحیح نیست که کسی بخواهد مرتب مشکلات خودش را بزرگ کرده و فریاد بزند. بهتر است مشکلات خود را برای خود نگه دارید مگر این‌که بخواهید از کسی مشورت یا راهنمایی حرفه‌ای بگیرید.

حرف‌های زیبایی را بر زبان بیاورید

می توان گفت دنیا از اتم ساخته نشده بلکه سازنده اصلی دنیا، داستان ها هستند. همیشه برای حرف‌های خود داستان های زیبایی را هم آماده داشته باشید. داستانهایی کوتاه و جذاب. با اطمینان حرف‌های خود را بزنید و به جای کلمه‌های "امیدوارم، فکر می‌کنم یا احساس می کنم"، از عبارت "مطمئن هستم" استفاده کنید. شوخی‌های خود را متعادل نگه دارید و با هر گروه سنی و شخصیتی، شوخی‌های متناسب را انجام دهید.

اصلاً ایرادی ندارد اگر شما شوخی‌های بزرگسالان را با افرادی مناسب، انجام دهید مهم این است که شما بدانید در لحظه و با چه افرادی چه شوخی‌هایی بکنید. برای این‌که صحبت‌های شما جذاب باشد، باید به روز باشید و آگاهی خود را در حد بالایی نگه دارید. در شوخی‌های خود از حرف‌های زشت و زننده استفاده نکنید. افراد زیادی ممکن است از شنیدن کلمات سخیف خوششان نیاید و بکار بردن این کلمات، باعث کوچک شدن شخصیت شما می‌شود.

افراد کاریزماتیک

از زبان بدن غافل نباشید

سعی کنید در برخوردهای خود از لبخند استفاده کنید، در طول مکالمه تماس چشمی را نادیده نگیرید، در ابتدای دیدار حتما با طرف مقابل دست بدهید و به سرعت خودتان را معرفی کنید. برای معرفی خود بسیار محکم باشید و دو بار نام خود را تکرار کنید. به طور مثال بگویید "سلام. من سعید هستم. سعید رحمانی". تکرار دو بار نام در برخورد اول، نامتان را در ذهن افراد ماندگارتر می کند. هنگام قدم برداشتن، محکم و با اطمینان قدم بردارید. بهترین نوع قدم برداشتن را سیاستمداران بزرگ برمی‌دارند. بهتر است ژست، نحوه قدم زدن و استایل راه رفتن سیاست‌مداران بزرگ را ببینید و سعی کنید مانند آن‌ها گام بردارید.

نکته: لبخندهایی که حقیقی نباشند بسیار زود تشخیص داده می‌شوند. همراه با لبخند، چشمان شما هم باید بخندد. لبخند مصنوعی برعکس لبخند حقیقی، می تواند فرد مقابل را آزار دهد.

در مورد افراد دیگر حرف بزنید

به گونه ای با طرف مقابل حرف بزنید که او فکر کند دنیا دارد گرد او می‌چرخد و بگذارید مدتی تنها و تنها تمرکز صحبت شما بر روی فرد مقابلتان باشد. به این صورت به او اهمیت زیادی داده اید و طرف مقابل با شما احساس آسودگی و راحتی می کند. اگر افرادی که تنها از خود حرف می‌زنند، برای مکالمه جذاب نیستند.

شنونده خوبی باشید

شما نمی‌توانید همه حرف‌ها را به یاد بیاورید اما مسلماً اینکه نامی را فراموش کنید، نمی‌تواند جلوه زیبایی داشته باشد. یکی از راه‌هایی که محققین دریافته‌اند نام طرفی که به شما معرفی می‌شود در ذهن شما ماندگارتر می‌شود، تکرار نام او پس از معرفی است. اگر فردی را به شما معرفی کردند با او دست داده و بلافاصله نامش را تکرار کنید. بطور مثال بگویید "مریم از دیدن شما خوشحال شدم".

با علاقه ای حقیقی به حرف‌های طرف مقابلتان گوش داده و به آن‌ها توجه نشان دهید. بهتر است فکر، ذهن و چشم خود را به‌طور کامل به مکالمه بکشانید و درگیر کنید. حس همدلی و همدردی را در مکالمه فراموش نکنید. چک کردن مرتب تلفن همراه، ساعت و نگاه کردن به اطراف، به طرف مقابل احساس بسیار بدی را می دهد. اگر باید کار مهمی را انجام دهید، بهتر است به جای این گریزها حتماً بگویید. مکالمه را کوتاه‌تر کرده و از فرد عذرخواهی کنید و به او بگویید که کار مهمی برای شما پیش آمده است.

نکته: بهتر است هرگز مکالمه‌ای را خلاف علاقه خود انجام ندهید چون این بی علاقگی را بسرعت به طرف مقابل انتقال داده و این چیزی است که هم برای همیشه در ذهن او می‌ماند.

آیا شما کاریزماتیک هستید؟

این ۵ ویژگی را خواندید؟ در کدام ویژگی‌ها شبیه به افراد کاریزماتیک بودید؟ باید بدانید هیچ‌وقت برای کاریزماتیک شدن دیر نیست و همه می‌توانند با پرورش این خصوصیات در خود، به افرادی جذاب تبدیل شوند که همه خواهان دوستی با آن‌ها هستند. پس از همین امروز شروع کنید و از تجربیات خود برای ما بنویسید.

  
بیشتر بخوانید:
قوانین طلایی مردم شاد اروپا
 تست شخصیت شناسی حمام
  چرا دیدن فیلم ترسناک را دوست داریم؟
  علت گریه بعد از رابطه جنسی

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
داغ‌ترین برچسب‌ها