امروز جمعه 9 آبان 1399

راهکارهایی ساده برای طول عمر بیشتر!

جمعه 18 بهمن 1398
5 دقیقه مطالعه
راهکارهایی ساده برای طول عمر بیشتر!


دانشمندان در دانشگاه پزشکی هاروارد به این نتیجه رسیده اند که مغزی آرام که فعالیت عصبی کمتری دارد می تواند طول عمر بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد. همیشه تصور بر این بود که فعالیت های فکری مغز را در سنین پیری سالم نگه می دارد اما اکنون به این نتیجه رسیده اند که در کنار فعالیت فکری، آرامش و داشتن مغزی به دور از تنش می تواند به زندگی طولانی تری منجر شود.

در تحقیقات به عمل آمده، دانشمندان دریافتند که وجود پروتئینی به نام REST  در مغز باعث کاهش مرگ و میر می شود و در افراد بالای 60 سال کسانی که فعالیت های عصبی کمتری داشتند توانسته اند عمر بیشتری داشته باشند

با توجه به این نتایج دانشمندان دریافتند فعالیت هایی که باعث کاهش استرس می شوند کمک خوبی به سلامت مغز می کنند، مانند: 

  • مدیتیشن که می تواند انجام هر فعالیتی در جهت آرامش روحی و روانی باشد که بهترین نوع آن عبادت کردن و افکار مثبت می باشد.

  • خواب کافی نه کم و نه بیشتر از نیاز بدن

  • ورزش کردن بصورت پیوسته و منظم

  • تمرکز کردن بر روی فعالیتی مشخص و پرهیز از انجام کارهای همزمان


راهکارهای داشتن مغزی آرام

برنامه های خود را بنویسید

برای هر روز یک جدول با دو ستون ترسیم کنید و در ستون اول علاقه مندی های خودتان را وارد کنید و در ستون دوم کارهایی را که در یک روز انجام داده اید و هرشب برسی کنید که چقدر دو ستون با هم منطبق هستند. باید سعی کنید کم کم این دو ستون را به هم نزدیک کنید یعنی در طول روز کارهایی را انجام دهید که مورد علاقه شماست و این موضوع کمک زیادی به آرامش شما می کند.




به وعده های غذایی خود اهمیت بدهید

سعی کنید خوردن غذا را برای خود لذتبخش کنید! یعنی غیر از سلامت تغذیه ای به محیط آرام برای غذا خوردن و خلق طعم های جدید هم فکر کنید. غذای خود را با افرادی که دوست دارید بخورید و کاری کنید تا در زمان غذا خوردن به حس لذت برسید.


ورزش های هوازی را فراموش نکنید

ورزش های هوازی جز بهبود عملکرد قلب باعث از بین بردن اثر منفی پلاک های عامل ایجاد آلزایمر، بر سلول های مغزی می شوند و استرس را پایین می آورند.


نگذارید احساس فرسودگی بر شما غالب شود

به محض بروز علایم فرسودگی چون خستگی و کاهش هیجانات و ناامیدی و... سعی در از بین بردن آن کنید. برنامه های تان را بازبینی کنید و قسمت هایی را تغییر دهید تا از این علایم دور شوید.




دوستانتان را از بین افراد مثبت نگر انتخاب کنید

همصحبتی و رفاقت با افراد موفق که دید مثبتی دارند می تواند شما را هم به سمت موفقیت و آرامش و رضایت سوق دهد. آنها مشاور و همراه خوبی برای شما هستند و در کنار هم می توانید تجربیات ارزنده ای را بدست بیاورید.


منبع: verywellhealth و گروه روانشناسی مجله پزشکی
 

برچسب ها

خواب_کافی ورزش طول_عمر سلامت_میانسالی مغزآرام پروتئینREST افرادعصبی زندگی_شاد دوستان_شاد افکارمثبت زندگی_سالم روانشناسی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما