امروز چهارشنبه 7 آبان 1399

۱۰ نکته برای داشتن اندامی مناسب

دوشنبه 14 بهمن 1398
5 دقیقه مطالعه
۱۰ نکته برای داشتن اندامی مناسب

همانطور که همیشه شنیده‌اید و می‌دانیم ورزش کردن بهترین راه رسیدن به یک اندام مناسب است اما تنها گزینه نیست. در کنار ورزش کردن گزینه های بسیار زیادی وجود دارند که باید به آنها اهمیت داده شود و مورد بررسی قرار بگیرند. رعایت این نکات مهم اما ساده به شما کمک می کند که دارای اندامی ورزیده، زیبا و متناسب شوید.

 سه رکن مهم برای تناسب اندام، ورزش، خواب کافی و غذای سالم هستند. تنها کاهش وزن مهم نیست بلکه داشتن بدنی سالم در درجه اهمیت بالاتری قرار دارد. اگر خودتان را دوست دارید، بهتر است خوب بخوابید، غذای مناسب بخورید و ورزش های متناسب با سن و شرایط جسمی خود انجام دهید. اگر بتوانید این سه اصل را رعایت کنید شما دارای بدنی سالم از درون و بیرون خواهید بود.

 این سه راس مثلث حتما باید در کنار هم باشند و اگر یکی از آن ها حذف شود شما نمی توانید به نتیجه خوبی برسید. همانقدر که خوردن غذاهای سالم مهم است، ورزش های منظم و هفتگی اهمیت دارد و به همان اندازه خواب های شبانه کافی و در ساعت های مناسب.


 لازم نیست زمان ورزش خود را طولانی کنید

 برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از ورزش کردن خود بگیرید لازم نیست زمان آن را افزایش دهید. اگر ورزش های هوازی انجام می دهید بهتر است به صورت اینتروال باشد. یعنی در بین ورزش تایم های استراحت قرار بدهید و با سرعت کم ورزش را ادامه دهید. در تمرین‌های قدرتی هم این زمان کوتاه استراحت را بین پارت های ورزشی خود قرار دهید. اگر ضربان قلب شما به صورت منظم بالا و پایین برود در این حالت می توانید بهترین نتیجه را بگیرید و نیاز نیست که ساعت ها خود را درگیر ورزش کنید.




بهتر است ورزش خود را به یک سرگرمی تبدیل کنید

 تمرین های قدرتی بهترین ورزش های انتخابی برای داشتن اندامی متناسب است اما لزومی ندارد که برای انجام آنها حتما به باشگاه بروید و ورزشهای سخت و طاقت فرسایی را انجام دهید. حرکت های سختی در بدنسازی انجام می‌شود که لزوماً برای تناسب اندام واجب و ضروری نیستند. مانند وزنه برداری که می‌توانید جای وزنه‌برداری با کش های ورزشی کار کنید یا پیلاتس را جایگزین بدنسازی کنید. ورزش بهتر است به صورت دسته جمعی انجام شود. رقصیدن یا پینت بال هم می توانند یک ورزش مفید برای تناسب اندام باشند.


گاهی فست فود یا غذای ناسالم مصرف کنید!

 اگر یک رژیم سخت را بخواهید برای مدت طولانی حفظ کنید، فشارهای زیادی بر روی شما وارد می شود که این فشارهای روحی می تواند به جسم شما هم صدمه وارد کند. بهتر است گاهی طبق خواسته دلتان غذاهای فست فودی یا حتی مضر را مصرف کنید. البته این استراحت در رژیم را هر روزه نکنید.

تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهند افراد در روزهایی که غذای ناسالم میخورند استرس زیادی را تحمل می کنند که موجب افزایش وزن می‌شود. همین استرس شما را از ورزش کردن دور می کند و تمایل شما را برای کم تحرکی بیشتر. شما می توانید به خودتان اجازه بدهید که غذای ناسالمی را که دوست دارید استفاده کنید در حالی که می دانید در طول روز فقط این یکبار را به سمت غذای ناسالم رفته اید و بقیه روز طبق روال و رژیم خود از غذاهای سالم استفاده می کنید. بهتر است در هنگام خوردن غذای ناسالم از آن لذت ببرید و بدانید که این گاهی یک بار خوردن ها قرار نیست سلامت شما را به خطر بیندازد و یا اندام شما را به هم بریزد.




از دیگران تقلید نکنید

هر فرد بنا به شرایط جسمی و روحی که دارد می‌تواند یک نوع برنامه غذایی و ورزش های مناسب و سازگار با بدن خودش را داشته باشد. رژیم های غذایی که به صورت علمی و توسط متخصص این رشته نوشته می‌شود، متناسب با شرایط هر فرد مانند شرایط ژنتیک، بیماری ها، وزن، قد و نوع فیزیک بدنی و... است در نتیجه نمی توان آن را با دیگران به اشتراک گذاشت. مثلاً فردی با فیزیک خاص می تواند حرکت های قدرتی را به خوبی انجام دهد و فرد دیگری در حرکت های هوازی نتیجه بهتری می‌بیند. بهتر است مانند داروها، رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود را به دیگران تجویز نکنیم.


 این اسموتی را درست کرده و نوش جان کنید

 بدن شما به کربوهیدرات های خوب و ویتامین ها نیاز دارد که می توانید آنها را با اسموتی زیر به بدن خود برسانید. این اسموتی را تهیه کرده و قبل از انجام حرکات ورزشی بنوشید.

موز و انبه را داخل فریزر قرار دهید. هنگامی که یخ زد، یک عدد موز و یک فنجان انبه یخ زده را داخل مخلوط کن ریخته به آن یک فنجان آب و یک فنجان اسفناج را اضافه کنید. سپس همه مواد را با هم مخلوط کنید. این اسموتی می تواند به شما در رسیدن به اندامی مناسب کمک کند.


نوشیدن آب

این روزها زیاد می شنویم که نوشیدن آب در روز می تواند به سلامت ما کمک کند. اما ممکن است بسیار ساده از کنار آن بگذریم و فقط در حد شعار آن را بشنویم. نوشیدن آب در تناسب اندام ما نقش بسیار بسزایی دارد و حتی می‌توان آن را کلید اصلی خوش‌‌اندامی نامید. بعد از ورزش و حتی در حین ورزش بدن شما به علت تعریق زیاد نیاز به آب دارد. خوردن آب فواید زیادی دارد که نباید از آنها غافل شد.




 برای خود یک شریک ورزشی انتخاب کنید

 هنگامی که با یکی از دوستان خود ورزش می کنید، شدت ورزش شما بالا میرود. طبق تحقیقات انجام شده، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است برای شروع ورزش یک دوست و همراه با شما باشد. مخصوصاً اگر این همراه انسانی شاد و مثبت اندیش باشد.


برروی نفسهای خود متمرکز شوید

 هنگامی که بر روی نفسهای خود تمرکز کنید، می توانید اهداف خود را برای رسیدن به یک اندام ایده آل با قدرت بیشتری دنبال کنید. ماهیچه های شما برای کار کردن نیاز به اکسیژن دارند و شما با تنفس های درست و عمیق، اکسیژن را در اختیار ماهیچه ها قرار می دهید. در طول ورزش کردن مخصوصا ورزش های هوازی به این صورت عمل کنید: ۳ ثانیه دم داشته باشید یک ثانیه نگه دارید و ۲ ثانیه عمل بازدم را انجام دهید. در هنگام انجام تمرین‌های قدرتی آن بخش آسان حرکت را با عمل دم و بخش سخت تر را با عمل بازدم همراه کنید.


منابع: active  eufic
  

برچسب ها

تغذیه زیبایی زندگی سالم تناسب_اندام تغذیه_مناسب سلامت ورزش هوازی اندام_ورزیده فست_فود اسموتی_موزوانبه نوشیدن_آب

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما