امروز جمعه 9 آبان 1399

خودتان را ماساژ دهید

سه شنبه 25 شهریور 1399
5 دقیقه مطالعه
خودتان را ماساژ دهید

چگونه می توان بدون کمک دیگران خود را ماساژ داد؟

یکی از روش‌های کاهش خستگی و درمان درد، ماساژ دادن ناحیه مورد نظر است که در طب سنتی توصیه‌های زیادی در رابطه با انواع ماساژ شده است. اما همیشه شرایطی وجود ندارد که کسی بتواند شما را ماساژ بدهد و شاید به همین دلیل از این روش جذاب تسکین درد محروم بمانید. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از روشی بگوییم که توسط آن می‌توانید خود را ماساژ دهید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

خیلی‌ها به علت نداشتن وقت و یا گریز از هزینه‌های آن‌چنانی، نمی‌توانند به ماساژورهای حرفه ای مراجعه کنند و از این موضوع غافل می‌مانند که خود شان هم می توانند یک ماساژور باشند که دردهای بدنی خود را کاهش دهند در ادامه چند روش ماساژ را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که خود به تنهایی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید و تنها وسیله استفادی یک توپ تنیس است.


اگر درد در ناحیه کف پا دارید

برای ماساژ کف پا مخصوصاً اگر پشت میزنشین هستید، استفاده از توپ تنیس بسیار مؤثر است و با آن می توانید درد کف پا را تسکین دهید.

برای انجام آن همان‌طور که نشسته اید، پای خود را از کفش بیرون آورده و توپ تنیس را زیر پای خود قرار دهید.

با کف پا به توپ تنیس فشار رو به پایین وارد کنید اما این فشار خیلی زیاد نباشد.

به‌صورت دایره‌های کوچک، پای خود را بر روی توپ حرکت دهید.

اگر حس می‌کنید با نشستن درد تسکین پیدا نمی‌کند، این کار را ایستاده انجام دهید.


ماساژ سردرد

اگر سردرد دارید

یکی از دردهایی که بسیار ناراحت‌کننده است، درد در ناحیه سر و گردن است و برای تسکین آن می توانید ماساژ زیر را انجام دهید.

بر روی سطحی صاف دراز بکشید و پاهای خود را خم کنید.

دو توپ تنیس را در هر دست بین انگشت اشاره و شست قرار دهید.

دست‌های خود را به پشت سر ببرید به صورتی که توپ‌های تنیس در قسمت پایین جمجمه در دو طرف قرار بگیرد.

سر خود را به چپ و راست حرکت داده و در ادامه چانه خود را بالا و پایین ببرید.


اگر دچار دردهای سندرم پیش‌از قاعدگی هستید

این دردها بیشتر به علت التهاب در ناحیه کمر ایجاد می شوند و ماساژ زیر می‌تواند درد شما را تسکین بخشد:

روی سطحی صاف دراز کشیده و پاهای خود را خم کنید به صورتی که کف پای شما به صورت محکم بر روی زمین قرار بگیرد.

دو توپ تنیس را در پایه ستون فقرات ناحیه‌ای که به استخوان لگن می‌رسد، قرار دهید.

لگن خود را از زمین فاصله داده و سپس دوباره بر روی زمین بگذارید و این تناوب بالا و پایین بردن لگن را تکرار کنید.


اگر فک شما طرف صبح درد می کند

هنگامی که تنش و استرس بالا می‌رود، ممکن است دچار درد در ناحیه فک شوید. مخصوصاً این درد در صبح‌ها پس از بیدار شدن بیشتر نمایان می‌شود که با ماساژ زیر می‌توانید این درد را تسکین دهید:

نوک انگشتان را بر روی استخوان‌های زیر گونه قرارداده و آن را فشار دهید.

این کار را از ناحیه سیب گونه شروع کنید.

دهانتان را در حین ماساژ بازو بسته کنید.

ماساژ را تا چانه ادامه دهید.

این ماساژ را در ناحیه خط ریش هم انجام دهید.

سپس انگشت شست را در ناحیه زیر استخوان فک قرار داده و انگشتان دیگر را به کناره‌های صورت بکشید.

این عمل را از فک شروع کرده و به سمت چانه بیایید.

در آخر پوست چانه را بین انگشت اشاره و شصت بکشید.


ماساژ درد زانو

اگر زانوی شما درد می‌کند

هنگامی‌که مدت طولانی پشت میز می‌نشینید و زانویتان را خم می‌کنید، دچار زانو دردهایی می شوید که می‌توانید با ماساژ زیر آن را تسکین دهید:

همان طور که بر روی صندلی نشسته‌اید پاهای خود را صاف کنید تا عضلات چهارگانه تحریک شده و نرم شوند.

سپس محلی را که درد می‌کند، توسط نوک انگشتان خود و به شکل ستاره ای ماساژ دهید این ماساژ را ده ثانیه تکرار کنید.

سپس زانوی خود را خم و دوباره صاف کنید و حرکت را تکرار کنید.


اگر گردن و شانه شما درد می‌کند

از دردهای شایع، درد در ناحیه گردن و شانه است که می‌تواند به علت استفاده بیش از حد از گوشی‌های همراه و کار با کامپیوتر و لپ تاپ باشد که برای تسکین این درد می‌توانید از روش ماساژ زیر استفاده کنید:

کنار دیوار بایستید و یک توپ تنیس را بین شانه های خود و دیوار قرار دهید.

دست‌های خود را به صورت مستقیم بالای سر خود بگیرید.

سر خود را به چپ و راست متمایل کنید و محل توپ را در امتداد گردن و شانه و جابجا کنید.


اگر به علت کارکردن بیش از حد پشت رایانه احساس درد می‌کنید

این درد بیشتر در ناحیه وسط کمر احساس می‌شود و هنگامی‌که عضلات خود را می‌کشید، این درد بیشتر می شود. برای تسکین آن می توانید از ماساژ زیر استفاده کنید:

روی سطح صاف دراز بکشید.

صورت‌خود را به سمت بالا بگیرید در حالی که شانه و پهلوهای تان بر روی زمین قرار گرفته باشد.

در این ماساژ به فوم غلطک نیاز دارید. این غلطک را در وسط کمر زیر تیغه شانه بگذارید.

بدن خود را به سمت چپ و راست حرکت دهید به صورتی که درد شما آرام‌تر شود.


ماساژی با حس خوب

این ماساژ حس خوبی را به شما می‌دهد و همچنین سردرد های عصبی را تسکین می دهد برای انجام آن از سر انگشتان خود استفاده کنید.

سر انگشتان را بر روی شقیقه قرار دهید و توسط آن‌ها دایره‌های فرضی بکشید.

هر چه به سمت پوست سر می روید، اندازه دایره‌ها و فشار وارده را بیشتر کنید و دوباره عکس این عمل را انجام دهید.



بیشتر بخوانید:

مرطوب کننده دست خانگی 
  ماسک مو
  آموزش ماساژ
  علائم پیش از مرگ

برچسب ها

ماساژ ماساژدرمانی آموزش_ماساژ روش_خانگی_درمان_درد ماساژباتوپ_تنیس ماساژحرفه_ای

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما