امروز چهارشنبه 7 آبان 1399

پودر پروتئین بدنسازی خانگی

چهارشنبه 19 شهریور 1399
5 دقیقه مطالعه
پودر پروتئین بدنسازی خانگی

یک پروتئین خانگی جهت عضله سازی

تناسب اندام به یک موضوع بسیار مهم در میان جوانان تبدیل شده است و عده زیادی به دنبال راه های اصولی و غیر اصولی برای ساخت عضله و از بین بردن توده های چربی خود هستند. یکی از مواردی که در دنیای بدنسازی با آن مواجه هستیم، مکمل ها و پودرهای بدنسازی و عضله ساز هستند که می توانند در طولانی مدت خطرناک بوده و سلامت شما را تهدید کنند. از طرفی دیگر بدن در هنگام عضله سازی نیاز به مواد اولیه و مغذی برای عملکرد بهتر است.

عده ای هم برای فرار از لاغری به این مکمل ها و پودرها روی می آورند که باید بدانند خوردن این مواد بدون ورزش، عضله سازی خاصی را برای آنها بدنبال نخواهد داشت. هر ماده غذایی را که بتوان در خانه تهیه کرد، مسلما سالم تر است و ارزش غذایی بالاتری دارد. ما در این مقاله می خواهیم با شما همراهان عزیز مجله پزشکی دستور ساخت یک پودر پروتئینی عضله ساز خانگی را به اشتراک بگذاریم. پس اگر شما هم به دنبال راهی سالم برای رسیدن به تناسب اندام در کنار ورزش هستید، ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.


پودرهای پروتئین

یک برنامه غذایی سالم و کامل دارای بخش مهم پروتئین است که این ماده مغذی در ساخت ماهیچه ها، تقویت و ترمیم استخوان ها، پوست، ناخن و ترمیم و تقویت سایر نواحی بدن، توسط بدن استفاده می شود. در همین راستا شرکت های بزرگ و کوچک مکمل ساز، پودرهای پروتئینی را وارد بازار کرده اند که اصولا در بسته های بزرگ و گران قیمت عرضه می شوند که ممکن است طعم آن هم با ذائقه شما سازگار نباشد.

یکی از بهترین راهکارها در این زمینه ساخت پودرهای پروتئینی در منزل است. پودرهای پروتئین خانگی خود را می توانید با شیر، آب میوه و یا آب میل کنید. پودرهای پروتئین خانگی از مواد اولیه موجود در آشپزخانه ها درست می شوند و نیاز نیست که برای ساخت آنها، مواد عجیب و غیرمعمولی را تهیه کنید مانند آجیل و غلات و حبوبات و هر طعمی که مناسب شما است مانند قهوه، وانیل و دارچین.

نکته: برای افراد لاغری که به دنبال افزایش وزن هستند، پروتئین بدنسازی افزایش وزن می تواند روش مناسبی باشد. البته اگر قبلا با پزشک خود مشورت کنید.


پروتئین بدنسازی خانگی

دستور ساخت پودر پروتئین اول

  • جو دو سر دو لیوان

  • تخم چیا یک چهرم لیوان

  • تخم کتان یک چهارم لیوان

  • جوانه گندم یک چهرم لیوان

  • پودر وانیل و قهوه هر کدام دو قاشق غذاخوری

تمامی مواد را در دستگاه آسیاب خانگی به قدری مخلوط کنید که پودری یکدست و نرم بدست بیاید. این پودر بر اساس جو دو سر است و تخم چیا، تخم کتان و جوانه گندم برای فیبر و تقویت بیشتر به آن اضافه می شود. مخلوط بدست آمده را داخل ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری کنید.


دستور ساخت پودر پروتئین دوم

  • شیر خشک یک پیمانه و نیم

  • بادام زمینی، درختی یا هندی، نصف پیمانه

  • جو دو سر نصف پیمانه

  • دانه کینوا یک چهارم پیمانه

  • شاهدانه یک چهارم پیمانه

تمامی مواد را در دستگاه آسیاب خانگی به قدری مخلوط کنید که پودری یکدست و نرم بدست بیاید. یک سوم پیمانه از این پودر حاوی تقریباً 10 گرم پروتئین است. مخلوط بدست آمده را داخل ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری کنید.

ارزش غذایی در هر پیمانه معادل یک سوم لیوان

  • پروتئین 9 گرم

  • کالری 155

  • چربی 5/6 گرم

  • کلسترول 2 میلی گرم

  • کربوهیدرات 8/15 گرم

  • چربی ترانس 0 گرم

  • فیبر 2 گرم

  • سدیم 74 میلی گرم

  • شکر 7 گرم

  • کلسیم17٪ از نیاز روزانه

  • آهن 10٪ از نیاز روزانه


پروتئین بدنسازی خانگی

دستور ساخت پودر پروتئین سوم

  • برنج قهوه ای یک قاشق غذاخوری

  • گندم قهوه ای یک قاشق غذاخوری

  • نخودچی یک قاشق غذاخوری

  • کینوا یک قاشق غذاخوری

گندم و برنج را در ابتدا خیس کنید و سپس بر روی حوله ای ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود. آنها را به مقدار کمی تفت داده تا ترد شوند. تمامی مواد را در دستگاه آسیاب خانگی به قدری مخلوط کنید که پودری یکدست و نرم بدست بیاید. برای طعم دادن از پودر دارچین، زنجبیل و یا وانیل استفاده کنید.

ارزش غذایی در هر پیمانه معادل یک سوم لیوان

  • پروتئین 4/18 گرم

  • کالری 151

  • چربی 6/2 گرم

  • کلسترول 0

  • کربوهیدرات 13 گرم

  • چربی ترانس 0 گرم

  • فیبر 4/2 گرم

  • سدیم 3/9 میلی گرم

  • شکر 7 گرم

  • کلسیم17٪ از نیاز روزانه

  • آهن 10٪ از نیاز روزانه

  • پتاسیم22 میلی گرم


عوارض مصرف زیاد پروتئین بدنسازی

هنگام استفاده از پودرهای پروتئین مانند هر ماده غذایی یا داروی گیاهی، باید تعادل رعایت شود. هر فردی با شرایط خاص بدنی و سلامتی نمی تواند روزانه مقدار زیادی پروتئین مصرف کند و اصولا این پودرها برای ورزشکاران و بدن سازان آنهم در مدت زمان مشخص با مقدار تعیین شده ای، توصیه می شود. مصرف زیاد پروتئین می تواند فشار زیادی به کلیه ها وارد و مشکلات جدی برای قلب شما ایجاد کند. پس بهتر است این پودرها را اولا خانگی تهیه کرده و دوما زیر نظر پزشک مصرف کنید.



بیشتر بخوانید:

ورزش تی آر ایکس  
 توصیه شروع بدنسازی
 ورزش پلانک و کاهش وزن
 رابطه جنسی ورزشکاران

برچسب ها

تناسب_اندام بدنسازی عضله_سازی پودرپروتئین پودرپروتئین_خانگی پودربدنسازی پودربدنسازی_خانگی پودرعضله_ساز مکمل_بدنسازی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما