امروز سه شنبه 6 آبان 1399

ورزش‌های ضد گرسنگی کاذب

سه شنبه 28 مرداد 1399
5 دقیقه مطالعه
ورزش‌های ضد گرسنگی کاذب

کدام ورزش‌ها می‌توانند احساس کاذب گرسنگی را از بین ببرند؟

یکی از مواردی که رژیم‌های غذایی را دچار مشکل می‌کند، احساس گرسنگی است. این احساس گرسنگی می تواند حقیقی و یا کاذب باشد. رژیم غذایی مناسب است که احساس گرسنگی حقیقی به شما ندهد اما گرسنگی کاذب با رژیم های غذایی اصولی هم همراه هستند. افرادی که به سمت تناسب اندام حرکت می‌کنند، اگر از راه اصولی در این مسیر گام بردارند، راه سختی را پیش رو دارند. انجام حرکات ورزشی به طور منظم و مستمر، یک برنامه غذایی مناسب و خواب کافی اولیه های مورد نیاز برای رسیدن به تناسب اندام هستند.

درنتیجه هرچه آگاهی‌های خود را در این زمینه افزایش دهید، می‌توانید به نتایج بهتری برسید. گاهی گرسنگی کاذب چنان شدید می‌شود که آن را مانند یک گرسنگی حقیقی دیده و در مقابل آن تسلیم می‌شوید. اگر این اتفاق به طور مرتب بیفتد، رژیم غذایی و تناسب اندام شما را به چالش کشیده و شما را با شکست روبرو می‌سازد. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از حرکات ورزشی بگوییم که می‌توانند جلوی احساس گرسنگی کاذب را بگیرند و با انجام دادن آن‌ها، میل به خوردن غذا در شما کاهش پیدا کند. پس اگر شما هم قصد دارید اندامی زیبا داشته باشید و جلوی پرخوری های کاذب را بگیرید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.


نفس قورباغه

یک حرکت چینی بسیار عالی در این زمینه. این حرکت ورزشی بار اول در ورزش چینی‌ها مشاهده شد. چینی‌ها در رابطه با ورزش های اصلاحی، قدم‌های بسیار مؤثری را برداشته اند. این حرکت در ژیمناستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و تحقیقات نشان داده می‌تواند گرسنگی کاذب را از بین ببرد و به گفته متخصصان این حرکت می‌تواند تا حدودی احساس گرسنگی حقیقی را هم از بین ببرد.

  • برای انجام آن از یک میز یا صندلی کوچک استفاده کنید.

  • آرنج‌های خود را بر روی میز یا صندلی قرار داده و کمر و خود را به دیوار تکیه دهید.

  • شکم خود را منقبض کرده و به داخل بکشید.

  • یک نفس عمیق کشیده و به مدت پنج ثانیه نفس خود را نگه دارید.

  • همراه بازدم عضلات شکم را از حالت انقباض خارج کنید. این حرکت را تا ده بار تکرار کنید.


حرکت های ضدگرسنگی

حرکت چمباتمه

چمباتمه یک حرکت تنفسی به حساب می‌آید و برای کنترل تنفس بسیار مؤثر است همچنین اگر بخواهید تفکر خوب را در مورد مسئله‌ای داشته باشید قبل از آن، می‌توانید چمباتمه را انجام دهد.

  • برای انجام این حرکت و پاهای خود را به عرض شانه باز کنید.

  • به صورتی پایین بیایید که باسن شما نزدیک به زمین قرار بگیرد و زانوهای شما از هم باز شده و کمر شما صاف بماند.

  • در این حالت می توانید تا پنج دقیقه بمانید و نفس‌های عمیق بکشید.


نوسان قورباغه

انجام حرکت قورباغه می‌تواند بسیار تخصصی عمل کرده و اشتهای شما را کنترل کند.

  • برای انجام دادن آن بر روی سطح بر روی یک سطح صاف به کمر دراز بکشید.

  • پاهای خود را درحالی‌که به صورت موازی قرار گرفته‌اند بالا بیاورید.

  • یک دست را بر روی قفسه سینه و دست دیگر را بر روی شکم بگذارید و نفس‌های عمیق بکشید.

  • می‌توانید قبل از خوردن غذا این حرکت را انجام دهید.


حرکت سگ رو به پایین

این حرکت بیشتر در یوگا استفاده می‌شود و مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان می‌دهد یکی از حرکات بسیار مناسب برای از بین بردن اشتهای کاذب و پرخوری است و می‌تواند به شما یک احساس سیری طولانی‌مدت بدهد.

  • برای انجام این حرکت بر روی یک سطح صاف به صورت چهار زانو قرار بگیرید.

  • زانوهای خود را از زمین بلند کرده و باسن را به سمت بالا بیاورید تا به شکل یک عدد هشت دربیاید.

  • تا هر زمانی که می‌توانید در این حالت بمانید.


حرکت مار کبرا

  • برای انجام این حرکت بر روی سطحی صاف به شکم دراز بکشید.

  • کف دستان خود را بر روی زمین قرارداده و با کمک آن‌ها بالاتنه خود را بلند کنید.

  • سپس گردن را صاف نگه داشته و شبیه به یک مار شوید. به مدت سی ثانیه در همین حالت بمانید.


حرکت درخت

برای انجام دادن این حرکت که در یوگا هم استفاده می‌شود، به شکلی صاف بایستید.

سپس یک پا را بلند کرده و زانوی خود را خم کنید به‌گونه‌ای که بتوانید کف پای بلند شده را بر روی ران پای دیگر قرار دهید.

دستان خود را مقابل سینه قرار داده و کف دو دست را به همدیگر بچسبانید.

به مدت چند ثانیه به همین شکل بمانید و سپس پای خود را عوض کنید.


ورزش ضدگرسنگی


پلانک

یک حرکت محبوب ورزشکاران که بارها درمورد آن صحبت کرده‌ایم و می‌توان آن را یک ورزش بسیار کامل دانست.

  • برای انجام دادن آن بر روی سطح صاف به روی شکم دراز بکشید.

  • با کمک پنجه پا و قسمت ساق دست، بدنتان را از روی زمین بلند کرده و تا جایی که می توانید در همین حالت به صورت یک خط صاف باقی بمانید.


حرکت قایق

  • انجام این حرکت به این‌گونه است که بر روی یک سطح صاف بنشینید و پاهای خود را دراز کنید.

  • سپس پاهای خود را همان طور که صاف است، بالا بیاورید و دستان خود را هم موازی با پاها به سمت جلو دراز کنید.

  • تا چند ثانیه در همین حالت بمانید و سپس آن را تکرار کنید.


حرکت جنگجو

این حرکت هم که در یوگا انجام می‌شود به گفته محققین دشمن اصلی گرسنگی کاذب است.

  • برای انجام دادن آن به‌صورت صاف بایستید و سپس یک پای خود را به اندازه یک گام بلند به عقب ببرید به صورتی که زاویه 45 درجه بسازید.

  • زانوی پای جلو را خم کرده و پای عقب همان‌طور صاف بماند.

  • دستان خود را از پهلو صاف بالا بیاورید و چند ثانیه‌ای به همین شکل بمانید.


طناب زدن

تحقیقات نشان داده که ورزش‌هایی ساده چون طناب زدن هم می‌تواند با اشتها و عشق به پرخوری شما مبارزه کند. مطالعه ای اخیراً بر روی مردان انجام گرفت که آن‌ها را به دو گروه تقسیم کرد. گروهی طناب زدند و گروهی هم دوچرخه‌سواری کردند. در انتها متوجه شدند گروهی که طناب می‌زدند، میل کمتری به خوردن از خود نشان دادند که می‌توان آن را بر اثر فشاری دانست که بر ماهیچه و استخوان‌ها وارد می‌شود.


وزنه برداری

همان‌طور که در بخش طناب‌زنی اشاره کردیم، تمرین‌هایی که بر روی ماهیچه‌ها و استخوان‌ها فشار وارد می‌کنند، می‌توانند گرسنگی را از بین ببرند درنتیجه وزنه‌برداری برای کاهش اشتها بسیار مفید است و همچنین کیک بوکسینگ.


نکته های طلایی

دقت کنید که حتماً برای انجام این تمرین‌ها یک فاصله زمانی استراحت در نظر بگیرید. همین فاصله کوتاه می‌تواند اشتهای شما را کنترل کند. بطور مثال ابتدا با یک سرعت بالا یک دقیقه بدوید و سپس چهار دقیقه با سرعتی آرام تر قدم بزنید. مطالعاتی که در این زمینه انجام شده نشان می دهند افرادی که در تمرین‌های خود از تکنیک فاصله‌گذاری استفاده می‌کنند  نسبت به افرادی که ورزش خود را یکنواخت انجام می دهند، حدود 170 کالری روزانه کمتر غذا می‌خورند.

 
​بیشتر بخوانید:

آب کردن پهلوها
راهکار مصرف خوراکی های ناسالم
  رنگ و اشتها
  کمبود خواب و پوست
  خوراکی های افزایش میل جنسی
  ریتالین داروی شب امتحانی

برچسب ها

رژیم_لاغری تناسب_اندام تغذیه_مناسب ورزش_اصلاحی رژیم_غذایی ورزش_ضدگرسنگی پلانک حرکات_یوگا ورزش_کمکی_به_لاغری

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما