امروز جمعه 9 آبان 1399

آب کردن پهلوها

یکشنبه 19 مرداد 1399
5 دقیقه مطالعه
آب کردن پهلوها

چگونه می‌توانیم کمری باریک داشته باشیم؟

یکی از دغدغه‌های زنان و مردان مخصوصاً در قشرجوان، داشتن اندامی متناسب و زیبا است. پهلو هایی زیبا بدون چربی، می‌تواند بر زیبایی شما بیفزاید درحالی‌که داشتن چربی های پهلو، از زیبایی اندام شما تا حدود زیادی می کاهد اما از طرف دیگر تجربه و همچنین تحقیقات علمی نشان داده که آب کردن چربی‌های شکم و پهلو، یکی از سخت‌ترین مراحل چربی زدایی بدن است. البته هیچ کاری نشدنی نیست و این چربی های مزاحم را هم می‌توان با رعایت بعضی نکات از بین برد.

ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی توصیه‌های علمی را بیان کنیم که توسط آن‌ها می‌توانید از دست چربی های پهلوی خود راحت شوید پس برای داشتن اندامی زیبا ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید. مواردی که در ادامه برای شما عزیزان بیان می‌شود، تماماً توسط متخصصین تغذیه، فیزیولوژی ورزش و همچنین پزشکان متخصص تأیید شده است و شما با خیال راحت می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.


داشتن یک برنامه غذایی سالم

داشتن یک برنامه غذایی، متفاوت از رژیم لاغری و چاقی است. یک برنامه غذایی سالم شناخته می شود که تمام مواد مغذی را بتواند به بدن شما برساند و همچنین مواد مضر تا حدودی از آن حذف شود. هنگامی‌که از یک برنامه غذایی سالم اسم برده می شود، منظور رعایت آن برای رسیدن به لاغری نیست زیرا هیچ رژیم غذایی نمی‌تواند معجزه کند اما یک برنامه غذایی سالم می تواند شما را در سلامتی جسمی مناسبی قرار دهد.

هیچ رژیم و یا برنامه غذایی وجود ندارد که تنها بر روی چربی پهلوهای شما اثر بگذارد و آن‌ها را از بین ببرد اما هنگامی که شما مواد غذایی مفید را به بدن خود برسانید و چربی‌ها را کم کنید، مسلماً در طولانی‌مدت می‌توانید به داشتن اندامی مناسب امیدوارتر باشید و پهلو، شکم و ران های خوش فرمی را داشته باشید. در ادامه یک برنامه غذایی را که برای فردی سالم بدون داشتن بیماری‌هایی چون دیابت، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های خود ایمن و غیره توسط متخصص تغذیه در نظر گرفته شده است، بیان می‌کنیم تا بتوانید بر طبق آن و متناسب با سلیقه خود، یک برنامه غذایی مناسب تهیه نمایید:

صبحانه: نان سبوس‌دار + یک واحد میوه یا آب میوه برای رساندن ویتامین‌ها به بدن + استفاده از گروه لبنیات کم‌چرب مانند ماست و پنیر برای رساندن کلسیم به بدن + استفاده از مغذیجات چون گردو و بادام برای رساندن مواد مغذی به بدن + یک نوشیدنی مناسب با ذائقه و سلیقه شما مانند قهوه، چای و دمنوش‌ها برای تامین آب بدن

نهار: استفاده از منابع پروتئینی مانند گوشت کم چرب، سینه مرغ، ماهی و یا تخم مرغ + سالاد سبزیجات مانند استفاده از گوجه فرنگی، کاهو و غیره + نان سبوس‌دار


چربی های شکم و پهلو

شام: یک کاسه سالاد سبزیجات + یک واحد از پروتئین مانند مرغ، ماهی یا تخم مرغ + یک کاسه کوچک ماست کم چرب + نان سبوس‌دار + استفاده از میوه‌ها به عنوان دسر

نکته: حجم شام باید نسبت به وعده‌های دیگر کمتر باشد و آن را سبک میل کنید.

میان وعده: برای میان وعده می‌توانید از مخلوط ماست و میوه یا هر کدام بتنهایی استفاده کنید و یا پنیر کم‌چرب و نان سبوس دار میل کنید.


استفاده از حرکت های مخصوص

به گفته متخصصین فیزیولوژی ورزش، حرکت هایی وجود دارند که می‌توان با آن‌ها و استمرار در انجام این حرکت‌ها، به لاغری موضعی رسید البته به شرطی که این حرکت‌ها روزانه انجام بگیرند و بین آن‌ها فاصله های زیادی را نیندازید. بهترین زمان انجام آن‌ها می‌تواند صبح بعد از بیدار شدن از خواب باشد.

حرکت اول: روی تشک خود به پشت دراز بکشید و عضلات شکمتان را سفت و منقبض کنید. چند ثانیه در همین حالت بمانید و سپس همراه با یک نفس عمیق، عضلاتتان را از حالت انقباض خارج کنید. این حرکت می‌تواند به مدت چند دقیقه تکرار شود.

حرکت دوم: این حرکت هم بسیار ساده و برای آب کردن چربی‌های پهلو مؤثر است برای انجام این حرکت به پهلو دراز بکشید. سپس پاهای خود را کمی جمع کرده و زانوها را بر روی هم قرار دهید. بالاتنه خود را بسیار آرام و با فاصله‌ای کم از زمین جدا کنید. سعی کنید برای بلند شدن از عضلات پهلو کمک بگیرید. به‌هیچ‌وجه بر روی عضلات گردن خود فشاری وارد نکنید. این حرکت را برای هر پهلو تا چند بار تکرار کنید.

حرکت سوم: بر روی پهلوی خود دراز بکشید. پاهای خود را بر روی هم گذاشته و دراز کنید. سپس درحالی‌که بالاتنه ثابت است، پاها را از ناحیه لگن از زمین بلند کرده و چند ثانیه در همان حالت نگه دارید و دوباره به زمین بگذارید. این حرکت را می‌توانید تا چند بار تکرار کنید.


عضلات شکم را فراموش نکنید

هنگام ورزش کردن و انجام حرکت‌های ورزشی، اصولاً تمام بدن شما به چالش کشیده می‌شود که عضلات شکم هم بخشی از این عضلات هستند. برای اینکه بتوانید حرکت‌های مؤثر برای تقویت عضلات شکم انجام دهید حتماً با مربی خود مشورت کنید یا از یک متخصص فیزیولوژی ورزش کمک بگیرید. حرکت‌هایی که در باشگاه انجام می‌دهید اصولاً بر روی کل بدن کار می‌شود و بهتر است اگر در ناحیه پهلو دچار مشکل هستید، چند حرکت تخصصی را آموزش دیده و آن‌ها را اضافه تر انجام دهید. هر چه عضلات این ناحیه قوی‌تر باشد، سوزاندن چربی‌ها راحت‌تر می‌شود.


چربی های شکم و پهلو

خواب شبانه کافی

تحقیقات علمی ثابت کرده است که یکی از عوامل مؤثر برای داشتن کمری باریک و پهلو و شکم بدون چربی، داشتن یک خواب باکیفیت و کافی است. هرچه شما ساعت خواب خود را کاهش دهید یا کیفیت خواب را پایین‌تر بیاورید، در حقیقت اشتهایتان را بیشتر کرده‌اید. کم‌خوابی می‌تواند اشتهای کاذب برای شما ایجاد کند و مطالعات نشان داده افرادی که شبانه‌روز کمتر از شش ساعت می‌خوابند، پنجاه درصد از افراد عادی با خواب مناسب‌تر ،انسولین تولید می‌کنند.

این ترشح انسولین اضافی، می‌تواند باعث تجمع چربی‌ها در بدن شود. بهتر است قبل از ساعت یازده شب بخوابید و ساعت بیدار شدن شما هم یک ساعت مشخص باشد و از کارهایی که کیفیت خواب شما را پایین می‌آورد دوری کنید مانند نوشیدن قهوه یا چای نزدیک به ساعت های خواب و خوردن شام سنگین. هرچه شام شما سبک‌تر باشد، خواب راحت‌تری را خواهید داشت.


به همه جنبه‌ها توجه نشان دهید

افرادی هستند که فقط به‌دنبال تغذیه مناسبند و افراد دیگر تنها هدف خود را بر روی ورزش قرار می دهند درحالی‌که برای رسیدن به اندامی متناسب و آب کردن چربی‌های اضافه بدن، نیاز به تغذیه سالم به همراه ورزش دارید. اگر فردی پرخور باشید، حتی ورزش هم نمی‌تواند به شما کمکی کند و چربی‌های شما را آب کند. تغذیه سالم یک سرمایه‌گذاری درازمدت برای داشتن بدنی سالم است.


یوگا

یکی از توصیه‌های متخصصین برای رسیدن به اندامی متناسب، انجام حرکات یوگا است حرکت‌های یوگا اگر درست انجام شوند عضلات شما را بخوبی تقویت می کنند و همان‌طور که گفتیم هر چه عضلات شما قوی‌تر باشد، از تجمع چربی ها جلوگیری می شود. البته یوگا هم بدون داشتن یک رژیم غذایی مناسب بی‌اثر خواهد بود.

کم کردن مواد غذایی چرب و قندی می‌تواند کمک بزرگی را به شما بکند. با صبوری و پشتکار می‌توانید سوخت‌وساز بدن خود را بالا برده و به اندامی مناسب برسید. ورزش‌های هوازی هم بسیار مناسب هستند مانند شنا، دو و دوچرخه سواری که بر روی کل چربی های بدن از جمله چربی های شکمی و پهلو اثر می‌گذارند.


انجام ماساژ

عده‌ای از افراد شکم برآمده‌ای دارند که نتیجه نفخ است و تنها چربی‌ها باعث شکم‌های برآمده نیستند. یکی از توصیه‌های بسیار مفید در این زمینه استفاده از ماساژ با روغن‌های گیاهی است که روغن گیاهی ترخون برای پهلو و شکم می تواند بسیار مناسب باشد. می‌توانید ده قطره از روغن ترخون را با ده قطره روغن فندق مخلوط کنید و پس از وعده‌های غذایی شکم و پهلوی خود را مدتی با آن ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

 
بیشتر بخوانید:

راهکار مصرف خوراکی های ناسالم
  رنگ و اشتها
  کمبود خواب و پوست
  خوراکی های افزایش میل جنسی
  ریتالین داروی شب امتحانی

برچسب ها

تناسب_اندام چربی_شکمی رژیم_غذایی رژیم_غذایی_مناسب لاغری_موضعی چربی_پهلو آب_کردن_چربی_پهلو چاقی_پهلو تجمع_چربی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما