امروز جمعه 9 آبان 1399

لاغری شکم در بیست روز

چهارشنبه 8 مرداد 1399
5 دقیقه مطالعه
لاغری شکم در بیست روز

چگونه می‌توانیم با راهکاری ساده شکم خود را آب کنیم؟

امروزه توجه بسیار زیادی به تناسب اندام می شود به گونه‌ای که باشگاه‌های ورزشی جزوی از برنامه روزانه قشر جوان شده اند. بهترین راه رسیدن به یک تناسب اندام، استفاده از رژیم غذایی مناسب، تحرک بدنی خوب، دوری از استرس و خواب کافی است. یکی از اندام‌های مورد توجه برای لاغری، شکم است که تجمع چربی در این ناحیه، شبیه کابوسی برای افراد مخصوصا خانم ها است. عده زیادی لاغری و تناسب اندام را در داشتن شکم و پهلوهایی تخت می‌دانند.

داشتن چربی شکمی ارتباط مستقیمی با استفاده از مواد غذایی چاق‌کننده و کم‌تحرکی دارد. چاقی شکم یک چاقی موضعی است و با رعایت کردن مواردی که ما می‌خواهیم در این مقاله برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی بیان کنیم، می توانید براحتی از آن خلاص شوید. برای رسیدن به شکمی صاف، ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید. در ادامه نکته‌های مهمی را بیان می‌کنیم که اگر آن‌ها را رعایت کنید، می توانید پس از بیست روز به اندام دلخواه خود برسید.


هدف خود را مشخص کنید

بهتر است در اولین گام، هدف خود را از کاهش وزن مشخص کنید. آیا تنها هدف شما کاهش سایز شکم است یا منظور تان کم کردن کلی وزن بدن است؟ هدف‌های خود را در یک دفترچه یادداشت کنید این ترفند می‌تواند انگیزه شما را برای رسیدن به اندامی متناسب افزایش دهد.


بیشتر از کالری مصرفی کالری بسوزانید

مسلماً چیزی که مورد نیاز شما است، سوزاندن بیشتر کالری برای رسیدن به تناسب اندام است. برای کم کردن وزن، هم می توانید کالری مصرفی را کاهش دهید و هم کالری بیشتری را بسوزانید. پایین آوردن بیش از حد کالری، می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به سلامت شما وارد سازد درنتیجه بهتر است کالری مصرفی خود را زیر نظر یک متخصص تغذیه تعیین کنید. با انجام ورزش های ساده مانند پیاده‌روی، کالری بیشتری را نسبت به حالت عادی بسوزانید. به این صورت می‌توانید بدن را به سمت چربی‌های ذخیره‌شده برای دریافت انرژی هدایت کنید. یک پیاده‌روی ساده پنج کیلومتری در ساعت می‌تواند برای شما روزانه 145 کالری بسوزاند.


لاغری و تحرک

تحرک خود را افزایش دهید. اگر شما نمی‌توانید ورزش روزانه داشته باشید، می‌توانید موارد زیر را رعایت کنید و تا جایی‌که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

  • ماشین خود را دورتر از معمول پارک کنید و بقیه راه را پیاده بروید.

  • اگر می توانید برای تردد از دوچرخه استفاده کنید.

  • آسانسور را کنار گذاشته و از پله‌ها استفاده کنید.

  • پیاده روی را تا جایی‌که می‌توانید بعد از وعده‌های غذایی خود انجام دهید.

  • از پشت میز کارتان به طور مرتب بلند شوید و چند دور قدم بزنید.

  • رقص و بازی با کودکان را فراموش نکنید که این دو مورد می‌تواند کالری سوزی بسیار خوبی را برای شما داشته باشد.

لاغری شکمی

مقدار غذا را کمتر کنید

شاید شما هم نتوانید از رژیم های غذایی پیروی کنید و وجود رژیم، شما را عصبی کند درنتیجه ما به جای رژیم، چند نکته بسیار مهم را به شما آموزش می‌دهیم که با به کار بردن آن‌ها چیزی معادل رژیم غذایی را خواهید داشت:

  • از ظرف‌های کوچک‌تر و همچنین قاشق قاشق مرباخوری استفاده کنید.

  • غذای خود را آرام‌تر از حد معمول بجوید. برای خود یک زمان تعیین کنید و زودتر از آن غذا را به پایان نرسانید.

  • بهتر است با دست مخالف غذا بخورید به طور مثال اگر راست‌دست هستید، قاشق را در دست چپ بگیرید.

  • تا جایی‌که می‌توانید روغن و چربی را از غذاهای خود کنار بگذارید و برای سالاد از سس استفاده نکنید.

  • اگر به رستوران می‌روید، نصف غذای خود را به خانه آورده و در صورت احساس گرسنگی آن را بخورید.


گرسنگی نکشید

بارها گفته‌ایم که رژیم غذایی خوب است، که شما را دچار گرسنگی نکند. بدن شما بسیار باهوش است و هنگامی‌که شما آن را طولانی‌مدت گرسنه نگه دارید، بدن شروع به ذخیره کالری ها می کند و آن‌ها را دیگر نمی‌سوزاند درنتیجه احساس گرسنگی چیز خوبی برای تناسب اندام نیست.


بعد از ساعت هفت شب چیزی نخورید

ساعت‌های غذا خوردن می‌توانند شما را لاغر یا چاق کنند. افرادی که بلافاصله پس از خوردن شام می‌خوابند، در معرض ابتلا به اختلالات گوارشی قرار می‌گیرند. بدن غذا را به‌خوبی هضم نمی کند و باعث افزایش وزن می‌شود. درنتیجه بهتر است شام خود را قبل از ساعت هفت و نیم میل کنید تا زمان خواب، بدن فرصت کافی برای گوارش و هضم غذا داشته باشد.


کاهش استرس

استرس می‌تواند باعث افزایش وزن شود. زیرا استرس در عملکرد هورمون‌ها اختلال ایجاد می‌کند که توسط آن‌ها عادت‌های غذایی بهم می‌خورد و افراد زیادی میل به خوردن غذاهای شیرین و شور پیدا می کنند.


خواب مناسب

یکی از مواردی که می‌تواند باعث استرس شود، کم‌خوابی یا خواب بی کیفیت است. به دنبال آن هورمون لپتین در بدن کاهش پیدا می کند. کار هورمون لپتین در بدن، کنترل اشتها است درنتیجه شما به سمت مصرف غذاهای شیرین، پرچرب و شور تمایل پیدا می‌کنید و با تجمع چربی‌های شکمی مواجه خواهید شد.


غذاهای قندی و سرخ کردنی را کنار بگذارید

همان‌طور که می‌دانید، استفاده مداوم از غذاهای قندی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش بدهد بهتر است از مواد طبیعی جایگزین با کالری‌های کمتر به جای قند استفاده کنید. همچنین به جایی مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده با کالری بالا، غذاها را آب‌پز یا بخارپز کنید. خواهید دید که رعایت این مورد می‌تواند وزن شما را به راحتی کم کند.


سوزاندن چربی شکمی

استفاده از گروه میوه و سبزیجات

یکی از مهمترین گروه‌های غذایی که باید در تمامی رژیم های غذایی رعایت شود، مصرف میوه و سبزیجات است که هم می‌توانند مواد مغذی و ویتامین های زیادی به بدن شما برسانند و هم کم کالری هستند. شما می‌توانید قبل از وعده‌های غذایی ناهار و شام، یک کاسه سالاد سبزیجات نوش جان کنید و در طول روز، وعده‌های میوه را برای خود در نظر بگیرید. خواهید دید که اشتهای شما کنترل شده و میل شدید شما به غذاهای شیرین و چرب کمتر می شود.


نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب را هرگز فراموش نکنید. آب می‌تواند سوخت‌وساز بدن را افزایش دهد و اشتهای شما را متعادل نگه داشته و همچنین به پاک‌سازی بدن کمک کند. متخصصین توصیه می‌کنند روزانه حدود شش تا هشت لیوان آب بنوشید.


ورزش کردن

برای این‌که به تناسب اندام برسید، نیاز به انجام حرکات ورزشی به صورت منظم و مداوم دارید. ورزش‌هایی چون پیلاتس، دوچرخه سواری، طناب زدن، شنا و... تمامی این ورزش‌ها می‌تواند بر روی چربی های شما مخصوصاً چربی‌های شکمی اثر بگذارد. اما این ورزش‌ها باید حداقل سه بار در هفته و به مدت سی دقیقه تکرار شوند. می‌توانید برای سوزاندن چربی های شکمی، سی دقیقه فعالیت‌های هوازی را صبح ها انجام دهید.


غذاهای فیبر بالا و کالری کم استفاده

غذاهایی که دارای فیبر خوبی هستند و کالری کمی دارند، احساس سیری طولانی مدتی را به شما داده درنتیجه پرخوری شما را کاهش می‌دهند. همچنین کلسترول خون را پائین آورده و به پاک‌سازی بدن کمک می کنند که به بعضی از این موارد اشاره می کنیم:

  • برنج قهوه ای که کلسترول خون شما را کاهش می‌دهد و همچنین سرشار از سبوس است.

  • جوی دوسر

  • بادام چربی‌های اشباع نشده دارد که می‌تواند گرسنگی را از بین ببرد و خاصیت سیر کنندگی آن به شما کمک فراوانی می‌کند.

  • کاهو علاوه بر فیبر زیادی که دارد، با میزان آب خود می‌تواند کمبود آب بدن شما را جبران کند و حس سیری به شما بدهد.

  • لوبیا با داشتن فیبر به همراه پروتئین بالا، شما را سیر نگه می‌دارد.

  • آجیل‌ها اسیدهای امگا سه بسیار مناسبی دارند و به همراه فیبر بالا، سطح کلسترول خون شما را کاهش می دهند.


بیشتر بخوانید:
نوشیدنی برای چربی شکمی  
 شیردهی و پوکی استخوان
 طب سنتی و لاغری
 رژیم کتوژنیک خوب یا بد؟
 نوشیدنی انرژی زای خانگی

برچسب ها

تغذیه رژیم_لاغری تناسب_اندام لاغری چربی_شکمی لاغری_شکم تغذیه_تناسب_اندام شکم_صاف ورزش_شکمی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما