امروز چهارشنبه 7 آبان 1399

مدل خوابیدن و شخصیت شما

سه شنبه 3 تیر 1399
5 دقیقه مطالعه
مدل خوابیدن و شخصیت شما

مدل خوابیدن چه عوارضی می‌تواند برای سلامتی داشته باشد؟

حتماً تابحال دیده اید که هر فردی به شکلی متفاوت و مخصوص به خود می خوابد و در بیشتر شب‌ها آن را تکرار می‌کند، به این شیوه خوابیدن، مدل یا الگوی خواب هر فرد گفته می شود. همه مدل‌های خوابیدن، درست نیستند و روش های اشتباه می‌توانند صدماتی را به بدن وارد وارد کنند. خواب یکی از مهم ترین قسمت های زندگی روزانه ما است که از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است درنتیجه باید موارد بسیار زیادی درمورد آن رعایت شود مانند بهداشت خواب، زمان مناسب خواب، کیفیت خواب و همچنین نحوه خوابیدن.

آمار می‌گوید که انسان‌ها اگر بطور میانگین روزانه ۷ تا ۹ ساعت بخوابند می توان گفت ۲۵ سال از طول زندگی خود را خوابیده‌اند. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از روش‌های  خوابیدن و عوارض و فواید هر کدام و همچنین شخصیت‌شناسی خواب با شما صحبت کنیم پس برای دانستن نکات مهم و اساسی در زمینه خواب ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.


بیماری و نحوه خوابیدن

جالب است بدانید که نحوه خوابیدن شما می تواند مربوط به بیماری‌هایی باشد که دارید و همچنین در کنار آن از نظر روانشناسان نشانه‌های شخصیتی شما را بیان می‌کند. گاهی نحوه اشتباه خوابیدن باعث ایجاد بیماری‌ها و مشکلاتی می شود که با اصلاح الگوی خوابیدن، می‌توانید آن‌ها را هم درمان کرد.


خوابیدن به پشت و روی کمر

تعداد زیادی از افرادی که روی کمر و به پشت می خوابند، در خواب خروپف می‌کنند و یا صداهایی را از خود خارج می‌کنند که بعلت پایین افتادن فک در گلو است. این حالت مانعی برای عبور جریان هوا ایجاد کرده و صداهای عجیبی را تولید می کند. افرادی که بیشتر مواقع به این صورت می‌خوابند، بعداز مدتی دچار کمردرد می‌شوند و همچنین متخصصین می‌گویند احتمال ایجاد بروز حملات قلبی و افسردگی در این الگوی خواب بیشتر از بقیه حالت‌های خواب است. اگر زمینه مشکلات قلبی، افسردگی و کمردرد را دارید و به این شکل می خوابید، حتماً حالت خواب خود را تغییر داده و حالت صحیح‌تری را انتخاب کنید. در این رابطه می‌توانید از پزشک خود مشورت بگیرید.

شخصیت‌شناسی: این گروه از افراد، اعتمادبه‌نفس بالایی دارند و در برابر مشکلات و حوادث زندگی سرسختند و اگر در پست‌های ریاست باشند، انتظارات بسیار بالایی از اطرافیان خود دارند.


شخصیت شناسی مدل خوابیدن

خوابیدن بروی شکم

درست است که این حالت خوابیدن شبیه به نوزادان است اما باید بگوییم برای افراد بزرگسال اصلاً مناسب نیست. افرادی که به این حالت می‌خوابند، اصولاً کسانی هستند که روش‌های دیگر را امتحان کرده و در آن‌ها نتوانسته‌اند به آرامش برسند و این روش انتخاب نهایی آن‌ها است. باید بدانید در این روش صدمات زیادی به سلامتی شما وارد می شود و اول از همه گردن و کمر خود را درگیر می کنید زیرا هیچ محافظتی بر روی گردن خود ندارید و همچنین ستون فقراتتان در بدترین حالت ممکن قرار می گیرد و با گذشت زمان مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد. اگر به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید حالت خود را تغییر دهید، حداقل یک بالش نرم را زیر شکم خود قرار دهید تا عبور هوا به راحتی انجام بگیرد.

شخصیت شناسی: می توان این گروه از افراد را کمالگرا نامید و همچنین در زمینه انتقاد هم به‌خوبی عمل می‌کنند اما در بیشتر مواقع کنترل کاملی بر رفتارهای خود ندارند.


خوابیدن جنین

می توان گفت این حالت درست است که مربوط به جنین است اما برای بزرگسالان هیچ نکته مثبتی ندارد. اما اگر به هیچ روش دیگری نمی‌توانید آرام بخوابید، کمی آن را اصلاح کنید. بطور مثال بازوی خود را زیر سرتان قرار ندهید که ممکن است در طولانی‌مدت به مفاصل شما آسیب برساند. در این حالت مفاصل بیش از حد فشرده شده و ممکن است صدمه ببینند. برای این روش بالش‌های مخصوصی طراحی شده است که بهتر است از آن‌ها استفاده کنید.

شخصیت شناسی: افرادی که در این حالت به آرامش می‌رسند اصولاً افرادی هستند که دوست دارند تا همه رفتارها و کارها را تجزیه تحلیل کنند.

با توجه به بیماری خود شیوه خوابیدنتان را انتخاب کنید


شخصیت شناسی از روی خواب

خوابیدن به پهلو

می‌توان گفت این روش یک الگوی بسیار عالی و استاندارد در خوابیدن است اما باید بدانیم خوابیدن به پهلوی راست یا چپ؟ خوابیدن به پهلو جلوی خروپف کردن را می‌گیرد و مشکلات تنفسی را ایجاد نمی‌کند. همچنین در این حالت دچار گردن درد و کمردرد نخواهید شد اما مشکلی که وجود دارد، سفتی عضلات است که در این حالت می‌تواند مشکل‌ساز باشد. متخصصین توصیه می‌کنند خوابیدن بر روی پهلوی چپ باشد نه پهلوی راست.

شخصیت شناسی: این افراد را می توان افرادی خردمند دانست که ذهنی باز دارند افرادی که بر سمت چپ می‌خوابند افرادی خلاق هستند و اگر به سمت راست بخوابند وابستگی آن‌ها را به کافئین نشان می دهد.


خوابیدن و بیماری ها

اگر سوزش در ناحیه قلب دارید: سوزش در قلب را ممکن است تجربه کرده باشید اگر این دردها تکرار شونده باشند می توانید شیوه خواب خود را اصلاح کنید. بهترین حالت خوابیدن به پهلو بر روی سمت چپ است تا فرایند هضم را بهبود بخشد.

هنگام دردهای قاعدگی: اگر شما هم دردهای قاعدگی را دارید بهتر است یک تغییر حالت در خواب خود ایجاد کنید و در هنگام قاعدگی بالشی را زیر زانوهای خود قرار دهید. درد شما تسکین پیدا خواهد کرد.

فشار خون بالا: نحوه خوابیدن می‌تواند به‌راحتی فشار خون شما را بالا ببرد و این چیزی است که توسط تحقیقات به اثبات رسیده است درنتیجه اگر دچار فشار خون هستید، الگوی خوابیدن خود را توسط پزشک بررسی کنید و از او راهنمایی بگیرید.

مشکلات سینوسی: تحقیقی توسط مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد صورت گرفته که نشان می‌دهد افرادی که دچار مشکلات سینوسی هستند، برای خوابیدن باید سرشان بالا قرار بگیرد تا مخاط وارد سینوس‌ها نشود.

گردن درد: بهتر است اگر دچار گردن درد می شوید، زیر بالش خود مقداری پارچه قرار دهید و قوس گردن را بپوشانید.

سردرد: یکی از دلایل سردردهای پس از خواب، می تواند تاب خوردگی و حرکت‌های سر در حین خواب باشد درنتیجه می توانید اطراف سر خود را با بالش پر کنید تا سرتان ثابت بماند.

کمر درد: برای این‌که کمر درد شما تسکین پیدا کند، به کمر خوابیده و زیر زانوهای خود و در گودی کمر را با بالش پر کنید.


بیشتر بخوانید:
تست شخصیت شناسی مالی 
  تست هوش نوزاد
  تست تعصب
  آیا کاریزماتیک هستید؟

برچسب ها

زندگی_سالم روانشناسی تست_شخصیت_ازمدل_خواب نحوه_خوابیدن الگوخوابیدن خوابیدن_به_شکم خوابیدن_به_پهلو خوابیدن_وبیماری

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما