منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
رابطه جنسی چند بار در هفته؟
رابطه جنسی چند بار در هفته؟

رابطه جنسی چند بار در هفته؟

تاریخ انتشار:
18 خرداد 1399
زمان مورد نیاز:
12 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
6 آذر 1401
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

رابطه جنسی چه مقدار باشد تا بتواند نیازهای زوجین را برطرف کند؟

به عقیده متخصصین در زمینه روابط جنسی، تعداد دفعات رابطه جنسی را زن و مرد با توجه به نیازهای خود تعیین می کنند. افراد در مراحل خاصی از زندگی، نیازهای متفاوتی دارند که در مورد روابط جنسی هم صدق می‌کند. در دورانی از زندگی، رابطه جنسی در دفعات بیشتر، می‌تواند زوجین را به آرامش برساند و در مواقعی، تعداد دفعات رابطه کمتری مورد نیاز است درنتیجه می‌توان گفت روحیه زوجین، شرایط بدنی آن‌ها و شرایط محیطی، در دفعات رابطه جنسی تاثیر گذار است.

ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی، اهمیت آن و همچنین برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری بگوییم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. شاید عده زیادی از مردم بر این باور باشند که تعداد دفعات رابطه جنسیف اهمیتی در زندگی ندارد و نمی‌تواند روابط عاطفی و زناشویی را تحت تأثیر خود قرار دهد. ولی باید بدانید که رابطه جنسی، نقش بسیار مهم و مثبتی در بهبود روابط زن و شوهر دارد. یک رابطه سالم که بتواند رضایت هر دو نفر را فراهم کند، بر روی جسم و روان زوجین اثر مثبتی می‌گذارد. پس نمی‌توان اهمیت رابطه جنسی را نادیده گرفت.

رابطه جنسی چند بار در هفته؟

در این مورد میان متخصصین یک نظر کلی و واحدی وجود ندارد اما بیشتر روانشناسان و همچنین متخصصین، بر این باورند که همان‌طور که در پزشکی گفته می شود مصرف ۸ لیوان آب روزانه موردنیاز بدن است، رابطه جنسی طبیعی هم می‌تواند تعداد دفعات معینی داشته باشد اما این‌که بدانیم چند بار در هفته این رابطه مورد نیاز است، باید به نیاز بدن زن و مرد توجه نشان داد. بخش مهمی از سلامت روان زوجین بستگی به نوع رابطه جنسی آنها دارد.

کوپر محقق و روانشناس در زمینه رابطه جنسی، تحقیقی را به صورت گسترده شروع کرد و مطالعات بسیار زیادی را در این زمینه انجام داد. در پایان نظر خود را بدین صورت انتشار داد: برای انسان‌های عادی با نیازهای طبیعی، می‌توان گفت رابطه جنسی ۲ تا ۳ بار در هفته می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما با توجه به اینکه افرادی هستند که طبع سردتری دارند یا رابطه‌های بیشتری را طلب می کنند، این میزان می تواند بیشتر یا کمتر شود. اما به طور معمول و برای افراد عادی، این مقدار را می توان طبیعی و مناسب در نظر گرفت.

رابطه جنسی چند بار در هفته

البته شرایطی هم وجود دارد که دفعات رابطه جنسی بنا به مقتضیات آن زمان، تغییر پیدا می‌کند مانند دوران بارداری یا بعد از زایمان، بیماری‌های طولانی‌مدت، شرایط بد روحی چون افسردگی، بحران های اقتصادی و… در ادامه به رابطه جنسی در بارداری اشاره خواهیم کرد.

در تحقیق دیگری که توسط پروفسور فیسچ انجام شد، نتایج نشان داد که در دهه‌های مختلف، نیاز زوجین برای تعداد دفعات رابطه جنسی متفاوت است بطور مثال در دهه ۲۰ این رابطه می‌تواند به هر روز تا ۳ یا ۲ بار در هفته برسد و جالب است بدانید که با ورود به دهه ۳۰، این رابطه رو به کاهش نمی‌رود بلکه در موارد زیادی با افزایش تعداد، همراه بوده است. البته در مواردی هم با کاهش آن و این کاملاً بستگی به طبع و مکانیسم طبیعی زوجین دارد اما به طور متوسط می‌توان گفت ۳ بار رابطه در طول هفته بسیار مناسب است که باعث سلامت روحی و جسمی دو طرف می شود.

همچنین پروفسور فیسچ در یک مصاحبه اعلام کرد اولین نکته مهم در رابطه جنسی که می تواند کیفیت آن را نشان دهد، کسب رضایت طرفین است. کمیت را می‌توان بعد از کیفیت قرار داد و تحقیقات نشان داده است همسرانی که دوبار در هفته رابطه جنسی رضایت بخشی را تجربه می‌کنند، از لحاظ روحی و جسمی، سالم‌تر از زوجینی هستند که ۴ بار در هفته رابطه جنسی داشته اما رضایت کاملی را از آن بدست نمی‌آورند.

رابطه زناشویی در دوران بارداری

در دوران بارداری بنا به شرایط زن، ترس‌هایی وجود دارد که می‌تواند اثر مستقیم بر روی رابطه زناشویی داشته باشد. همچنین اگر یکی از شرایط زیر برای مادر باردار به وجود آمده باشد، این رابطه سخت‌تر شده و تمایل برای انجام آن کمتر می شود. شرایطی چون

  • داشتن سابقه سقط یا زایمان زودرس

  • لک بینی یا خونریزی

  • دردهای زیر شکمی مداوم

  • شکال در دهانه رحم

  • ابتلا به بیماری فشارخون

  • ماه آخر بارداری

در این دوران، سلامت جنین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و زوجین از ترس به خطر انداختن جنین، ممکن است رابطه را ترک کنند اما باید بدانید که کودک در رابطه‌های جنسی معمولی آسیبی نمی‌بیند. ماهیچه‌های رحم بسیار قوی هستند و همچنین کیسه آمنیوتیک می‌تواند جنین را از خطر دور نگه دارد. همچنین آلت تناسلی هرگز نمی‌تواند به کودک برسد و به او صدمه‌ای وارد کند. اما ازآنجایی‌که در رابطه جنسی در دوران بارداری، ممکن است زن به ارگاسم نرسد رابطه جنسی برای او دردناک شده و یا این‌که ارگاسم هایی که بعضاً اتفاق می‌افتد، باعث انقباضات رحمی و مقداری درد شود.

نکته: باید در این دوران بهترین نوع رابطه را انتخاب کنید. با مشورت پزشک خود در هر ماه رابطه را بگونه ای پیش ببرید که متناسب با تغییرات بدن زن باشد و حتما ارضای زن مورد توجه قرار بگیرد.

رابطه جنسی چند بار در هفته

مواردی که نباید فراموش شود

مواردی هستند که می‌توانند با بالا بردن کیفیت رابطه جنسی، کمیت را هم افزایش دهند. رابطه‌های جنسی که از کیفیت پایینی برخوردارند، برای هردو طرف و مخصوصا زن، آزاردهنده می شوند و اثر مستقیمی بر تعداد دفعات رابطه جنسی می گذارند. اما رابطه جنسی که هر دو طرف در آن رضایت کامل داشته باشند، مورد علاقه زوجین بوده و باعث بالا رفتن کمیت می شود. زن و مرد می توانند با رعایت مواردی که در زیر گفته می شود، کیفیت رابطه جنسی را بالا ببرند:

  • نوازش های مداوم

  • عشق‌بازی قبل از رابطه جنسی

  • نوازش کردن پس از رابطه جنسی

  • حرف‌های محبت‌آمیز در طول رابطه و پس از آن

  • تمیز بودن و خوشبو بودن طرفین

  • رعایت کامل بهداشت در هنگام رابطه جنسی

  • پرهیز از اجبار و تحمیل کردن خواسته‌های نامعقول

  • وارد کردن فانتزی ها به رابطه

  • تنوع در رابطه

  • جلوگیری از رابطه جنسی در شرایطی خاص مانند عادت ماهیانه زنان

بیشتر بخوانید:
چه چیزهایی در خواب می بینید؟ 
  شما کاریزماتیک هستید؟
  طلاق عاطفی
  مازوخیسم جنسی

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مرضیه شریفی
داغ‌ترین برچسب‌ها