امروز سه شنبه 29 مهر 1399

اشتباهات استفاده از کش پیلاتس

دوشنبه 5 خرداد 1399
5 دقیقه مطالعه
اشتباهات استفاده از کش پیلاتس

اشتباهاتی در ورزش که می تواند به شما صدمه وارد کند

این روزها ورزش پیلاتس بسیار مورد توجه قرارگرفته است. یکی از وسایلی که در پیلاتس از آن استفاده می‌کنیم، کش مقاومتی یا همان کش پیلاتس است. با شیوع بیماری کرونا ویروس و قرنطینه خانگی، ورزش در خانه توصیه فراوانی شده است. اصولاً در ورزش‌های خانگی از کش‌های مقاومتی هم استفاده می شود. حرکت هایی که می شود با این کش ها انجام داد، تنوع بسیار زیادی دارد و این روزها شاهد فیلم‌های آموزشی بسیار زیادی در این مورد هستیم.

با این کش‌ها می توان ماهیچه‌های زیادی را در بدن تقویت کرد. ما در این مقاله می‌خواهیم نکات مهمی را که در استفاده از کش‌های پیلاتس باید رعایت شود را در اختیار شما همراهان عزیز مجله پزشکی قرار دهیم و از اشتباهاتی بگوییم که در استفاده از کش پیلاتس، ممکن است انجام دهید که به بدن شما آسیب‌های جدی را وارد می کند.

کش پیلاتس نسبت به سایر وسایل ورزشی چون دمبل و دستگاه های بدن‌سازی، بسیار پراستفاده تراست به علت وزن کم، قابل حمل بودن و تنوع حرکتی بالایی که دارند. شما با یک کش ورزشی یا مقاومتی می‌توانید تمام ورزش‌های قدرتی و هوازی روزانه خود را انجام دهید و به تناسب اندام بسیار خوبی هم برسید اما باید توجه داشته باشید که استفاده از کش‌های مقاومتی هم مانند سایر دستگاه‌های ورزشی، قوانین و مقررات خاص خود را دارند که بهتر است آن‌ها را بدانید.


انتخاب کش مقاومتی نامناسب

کش‌های قدرتی انواع بسیار متفاوتی دارند و اینکه چه کشی انتخاب شود، بستگی به هدف و ماهیچه‌های موردنظر شما برای انجام ورزش دارد. بهتر است هنگام خریدن کش ورزشی، به مقاومت، سایز، رنگ و جنس آن توجه نشان دهید. یک قانون مهم در ساخت کش‌های ورزشی به این صورت است که هرچه رنگ آن به سمت تیره‌تر می‌رود، مقاومت بیشتر می شود.

برای شروع ورزش با کش‌های قدرتی، بهتر است از رنگ‌های روشن با مقاومت پایین استفاده کنید. کش های حلقه‌ای برای ورزش‌های پایین‌تنه بسیار مناسب هستند و کش هایی که دسته دارند، برای تمرینات بالاتنه استفاده می شوند و کش‌های بزرگ‌تر حلقه‌ای هم کاربردهای متفاوتی دارند.


کش پیلاتس و اشتباهات در استفاده از آن

کشیدن بیش از اندازه کش‌های پیلاتس

شاید این وسیله ورزشی بسیار ساده به نظر برسد اما با استفاده اشتباه از آن، بدن خود را در معرض آسیب‌دیدگی قرار می‌دهید. بیشترین اشتباهی که در استفاده از این کش‌ها صورت می‌گیرد، کشیدن بیش از حد آن است. هر کش با توجه به نوع مقاومت آن، فشار ثابتی را می‌تواند تحمل کند و بیش از آن باعث آسیب‌رساندن به بدن شما می شود. بهتر است هنگام خریدن، به جنس و مقاومت آن بسیار توجه نشان داده و حتی هزینه بیشتری را صرف خریدن کش‌های با کیفیت بالا کنید.


بستن کش ها به پایه‌هایی نامطمئن

حتماً شما هم شعار "اول ایمنی بعد ورزش" را شنیده‌اید. این نکته بسیار مهم است مخصوصاً در ورزش‌های داخل منزل باید به آن توجه بسیار زیادی داشت. متأسفانه در این قرنطینه خانگی به علت شیوع کرونا، صدمات بسیار زیادی به افرادی که داخل خانه ورزش کرده‌اند وارد شده است و دلیل عمده آن عدم توجه به نکات ایمنی بوده است. یکی از این موارد بستن کش پیلاتس به وسایل نامطمئن و سست است که باعث دررفتگی کش و برخورد آن به بدن یا حتی افتادن پایه اتصال می شود.

نکته: دستگیره در و پایه صندلی، تکیه‌گاه مطمئنی برای بستن کش ورزشی نیستند. هنگامی که کش ورزشی را به یک پایه مطمئن می‌بندید، حتماً آن را به خوبی گره بزنید و قبل از انجام ورزش، از استحکام آن مطمئن شوید.


بی‌توجهی به اصل اضافه بار

اصل اضافه بار در ورزش همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد. اصل اضافه بار یعنی برای رسیدن به نتایج خوب در تمرینات مقاومتی، باید بدن خود را به تدریج با نیروی بیشتری روبرو سازید و مقاومت تمرین را افزایش دهید. هنگامی‌که شما با دمبل یا دستگاه های بدن‌سازی کار می‌کنید، طبق توصیه مربی خود بعد از مدتی که بدنتان به وزنه های قبلی عادت کرده است، آن‌ها را بیشتر می‌کنید اما هنگامی که با کش ورزشی تمرین می‌کنید، شاید دیگر به این نکته توجه نکنید. برای این‌که در کش‌های ورزشی، مقاومت را افزایش دهید، باید فاصله را از اتصال بیشتر کنید. همچنین می توانید حرکات خود را پیشرفته تر و سخت تر کنید.


کش پیلاتس و اشتباهات در استفاده از آن

دامنه حرکتی ناقص و اشتباه

این اشتباهی است که بیشتر مواقع چه در تمرینات باشگاه و چه در خانه دیده می شود. یعنی انجام تکنیک‌های اشتباه ورزشی با دامنه‌های حرکتی ناقص که می‌تواند اثر ورزش شما را از بین ببرد. بهترین حالت ورزش، درگیر کردن عضلات بیشتر بدن است و هنگامی‌که این حرکات را اشتباه انجام دهید، ماهیچه و عضلات مورد نظر درگیر نمی‌شوند در نتیجه بهتر است برای جلوگیری از این اشتباه حتماً حرکت درست ورزش را توسط یک مربی آموزش دیده یا فیلم‌های مربوط به آن را به طور کامل ببینید و از روی آن‌ها تمرینات خود را به‌درستی انجام دهید.


قرار دادن کش بر روی پوست

کش‌های ورزشی می‌توانند برای شما حساسیت های پوستی ایجاد کنند. همچنین اصطکاک بین پوست و کش ورزشی، به بدن شما آسیب می رساند. بنابراین بهتر است هنگام ورزش و استفاده از کش‌های ورزشی، لباس مناسبی بپوشید که کش بر روی پوست بدن شما قرار نگیرد.


اجرای سریع حرکت‌های ورزشی

یک باور اشتباه در رابطه  با حرکت های قدرتی وجود دارد و عده زیادی فکر می‌کنند هر چه حرکت را سریع‌تر انجام دهند، چربی سوزی بیشتری دارند. اما در ورزش این یک عقیده کاملاً اشتباه است. اگر هدف شما تناسب اندام است، باید بدانید دقت در انجام حرکت بسیار مهم‌تر از سرعت است. تغییر سرعت مخصوصاً در ورزش‌های هوازی بسیار پرکاربرد است.

اما انجام حرکات با کش پیلاتس و با سرعت بالا، ممکن است هیچ فایده‌ای برای شما نداشته باشد اما انجام همان حرکت به صورت آهسته با مقاومت بالاتر، می تواند عضلات بیشتری را تحریک کرده و نتیجه بهتری را بر روی بدن شما داشته باشد. پس برای زدن حرکت‌های ورزشی هیچ عجله‌ای نداشته باشید و آن‌ها را با دقت و به آرامی انجام دهید.


بیشتر بخوانید:

با خواب لاغر شوید
ده نکته داشتن اندام مناسب
ارتباط ژنتیک و ورزش
 راهکارهایی برای چاقی
 

برچسب ها

تناسب_اندام ورزش ورزشگ-پیلاتس کش_پیلاتس اشتباهات_ورزشی صدمات_ورزشی کروناوورزش_خانگی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما