امروز جمعه 2 آبان 1399

کیک رژیمی بدون شکر

پنج شنبه 1 خرداد 1399
5 دقیقه مطالعه
کیک رژیمی بدون شکر

دستور پخت دو کیک خوشمزه رژیمی

بیشتر ما وقتی نام کیک را می شنویم، شکر و روغن را از مواد جدانشدنی دستور پخت می دانیم. کیکی با شکر و روغن و هزاران ضرری که به بدن ما می رساند اما برای ما خوشمزه و وسوسه برانگیز است. شکر یک شیرین‌کننده صنعتی است که می‌تواند بسیار مضر باشد و باعث اضافه‌وزن شما شود. در کنار چاق کنندگی می توان شکر را موثر در ابتلا به دیابت نوع دو، خرابی دندان ها، ابتلا به کبد چرب، افزایش کلسترول و حتی ابتلا به سرطان دانست.

شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند عسل، خرما، شهد افرا، شربت مالت جو و... وجود دارند که می‌‌توان از آنها بجای شکر استفاده کرد و حتی طعم بهتری را به غذاها بخشید. دسر ها و مخصوصاً کیک‌ها مورد علاقه عده زیادی قرار دارند و شاید گفت هرگز نمی‌توان آن‌ها را از برنامه غذایی حذف کرد. خوردن یک کیک خانگی همراه با چایی پس از ۱ روز کاری خسته‌کننده، بسیار دلپذیر است مخصوصا اگر آن کیک کم کالری و رژیمی باشد.

ما قصد داریم در این مقاله برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی طرز تهیه چند کیک رژیمی را آموزش دهیم. کیک های خوشمزه ای که توسط تیم مجله پزشکی پخت شده و بسیار خوشمزه و سالم هستند. کیک های رژیمی برای افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت زیادی می‌دهند، توصیه بسیار مناسبی است. می‌‌توان با حذف مواد پرکالری کیک، آن را به یک میان وعده سالم تبدیل کرد.


دستورپخت کیک رژیمی

کیک ساده با شیره خرما یا انگور

مواد لازم:

  • تخم مرغ ۲ عدد

  • آرد سفید ۳ چهارم پیمانه

  • آب جوش ۱ قاشق غذاخوری

  • شیره انگور یا خرما نصف پیمانه

  • وانیل نصف قاشق مرباخوری

  • بکینگ‌پودر نصف قاشق مرباخوری

مراحل پخت:

  • ابتدا همه مواد پخت کیک را از یخچال خارج کرده و بگذارید نیم ساعت در دمای محیط بمانند.

  • فر خود را روشن کنید تا به خوبی گرم شود و آماده پخت کیک.

  • تخم مرغ هارا در یک ظرف به خوبی بزنید تا کاملاً پف کند. بهتر است از همزن برقی استفاده کنید. هرچه بیشتر تخم‌مرغ‌ها را بزنید، پف کیک شما بهتر خواهد بود.

  • شیره خرما یا انگور، وانیل و آب جوش را به تخم‌مرغ اضافه کنید. بجای آب جوش می‌توانید از شیر کم چرب یا آب پرتقال استفاده کنید.

  • در ظرفی دیگر، آرد و بکینگ‌پودر را باهم مخلوط کنید و ۳ بار این مخلوط را الک کنید.

  • آرد را به‌آرامی به مخلوط تخم مرغ و مواد دیگر اضافه کنید. در چند نوبت این کار را انجام بدهید و به وسیله لیسک و به آرامی با حرکتی دایره ای و در یک جهت، مواد خود را هم بزنید.

  • قالب مناسبی را چرب کنید و کمی آرد بر روی آن بپاشید.

  • مواد را به آرامی داخل قالب ریخته و آن را در فر با درجه 180 درجه سانتی گراد، قرار دهید.

  • پس از نیم ساعت از پخت، می‌توانید با نوک یک چنگال یا یک خلال دندان کیک خود را تست کنید اگر هنگام بیرون آوردن چنگال، مواد کیک به آن نچسبد، یعنی کیک شما آماده است.

این کیک ۴۴۰ کالری دارد که برای چند نفر می‌تواند کافی باشد و اگر قسمتی که شما استفاده می‌کنید را با این کالری در نظر بگیرید، خواهید دید که کالری بسیار مناسب و کمی را دریافت خواهید کرد. این کیک را می‌توانید داخل پلوپز هم درست کنید.


دستورپخت کیک رژیمی

کیک بدون شکر فندق و خرما

مواد لازم:

  • تخم‌مرغ ۲ عدد

  • آرد ۱ پیمانه

  • شیر کم چرب نصف پیمانه

  • خرما ۱۴ عدد

  • پودر کاکائو ۴ قاشق غذاخوری

  • فندق نصف پیمانه

  • آب لیمو ۲ قطره

  • وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

  • موز بزرگ ۱ عدد

مراحل پخت:

  • ابتدا همه مواد پخت کیک را از یخچال خارج کرده و بگذارید نیم ساعت در دمای محیط بمانند.

  • فر خود را روشن کنید تا به خوبی گرم شود و آماده پخت کیک.

  • هسته خرماها را جدا کرده و آن‌ها را داخل نصف پیمانه آب جوش بریزید و بگذارید خرماها نرم شوند سپس آن‌ها را توسط مخلوط‌کن میکس کنید.

  • تخم مرغ‌ها را داخل ظرفی جداگانه خوب بهم بزنید. ۱۰اگر می توانید 5 دقیقه با همزن برقی اینکار را انجام دهید تا تخم‌مرغ‌ها بخوبی پف کنند.

  • شیر را به تخم مرغ اضافه کرده و دوباره هم بزنید.

  • موز را به خوبی له کرده و به همراه خرما به مواد اضافه کنید.

  • دوسوم از فندق‌ها را به‌صورت پودر درآورده و یک‌سوم را به‌صورت تکه‌های بزرگ‌تری خرد کنید.

  • فندق‌های پودر شده را به مواد خود اضافه کنید.

  • پودر کاکائو، وانیل و آرد را در ظرفی جداگانه مخلوط کرده و مخلوط خود را سه بار الک کنید.

  • آرد را به‌آرامی به مخلوط تخم مرغ و مواد دیگر اضافه کنید. در چند نوبت این کار را انجام بدهید و به وسیله لیسک و به آرامی با حرکتی دایره ای و در یک جهت، مواد خود را هم بزنید.

  • فندق خردشده و آب لیمو را به مواد خود اضافه کنید.

  • قالب مناسبی را چرب کنید و کمی آرد بر روی آن بپاشید.

  • مواد را به آرامی داخل قالب ریخته و آن را در فر با درجه 180 درجه سانتی گراد، قرار دهید.

  • پس از نیم ساعت از پخت، می‌توانید با نوک یک چنگال یا یک خلال دندان کیک خود را تست کنید اگر هنگام بیرون آوردن چنگال، مواد کیک به آن نچسبد، یعنی کیک شما آماده است.

  
بیشتر بخوانید:
میوه های لاغرکننده تابستانه
دسرهای خوشمزه رژیمی
سالادهای رژیمی
مواد غذایی خوبی که نباید زیاد خورد
نشانه های بدن برای تعویض رژیم غذایی

برچسب ها

تغذیه تناسب_اندام تغذیه_مناسب کیک_رژیمی دستورپخت_کیک_کم_کالری کیک_فندق کیک_خرما

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما