امروز شنبه 10 آبان 1399

میوه‌های تابستانی لاغر کننده

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399
5 دقیقه مطالعه
میوه‌های تابستانی لاغر کننده

کدام میوه‌ها را می‌‌توان در رژیم غذایی لاغری قرار داد؟

هنگامی‌که نام تناسب اندام می آید به دنبال آن رژیم های غذایی مختلفی معرفی می شوند. همان طور که بارها گفته‌ایم رژیم غذایی خوب است که در آن از همه مواد غذایی استفاده شود و بخش زیادی از آن به میوه و سبزیجات اختصاص داده شود. عده‌ای دوست دارند در زمان کوتاه‌تری لاغر شوند و شاید به سمت امتحان راه‌های پرخطر بروند اما باید بدانند ۷۰ درصد از تناسب اندام را برنامه غذایی شما تشکیل می دهد.

ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی، میوه‌های کم کالری را معرفی کنیم که مخصوص فصل بهار و تابستانند و می‌توانید آن‌ها را به دلخواه در برنامه‌های غذایی خود بعنوان میان وعده، قرار دهید و به وسیله آن‌ها به سمت غذاهای پرکالری نروید.


توت فرنگی

این میوه قرمز خوش‌مزه را می‌‌توان یک میوه عالی با مواد مغذی دانست. ۱ فنجان توت فرنگی تنها ۴۹ کالری دارد و چربی را هم به بدن شما نمی‌رساند. توت فرنگی ویتامین C بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین پتاسیم، ویتامین K، منیزیم و منگنز.

  • بعلت وجود آنتی‌اکسیدان و پلی فنل های فراوانی که در توت فرنگی موجود است، برای محافظت از قلب توصیه می شود.

  • توت فرنگی می‌تواند عملکرد سیستم گردش خون را تقویت کرده و فشارخون را تنظیم کند.

  • توت‌فرنگی به علت ویتامین C که دارد می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

  • باعث افزایش سوخت‌وساز بدن می‌شود و تحریک‌کننده تولید هورمون‌های چربی سوز به حساب می‌آید. درنتیجه برای کاهش وزن بسیار مفید است.

  • تحقیقات نشان داده است زنانی که در هفته بطور میانگین ۳ بار از توت فرنگی استفاده می‌کنند، حمله قلبی در آنان بسیار کاهش پیدا می کند.


میوه های کم کالری برای رژیم لاغری

هندوانه

۱ فنجان آب هندوانه تنها ۴۳ کالری دارد و چربی هم ندارد. ۹۰ درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد درنتیجه در تابستان می‌تواند آب مورد نیاز بدن شما را تامین کند و همچنین به شما احساس سیری بدهد. تامین آب مورد نیاز بدن برای رژیم‌های لاغری امری ضروری است. همچنین هندوانه فیبر و ویتامین E خوبی دارد.

  • هندوانه را می‌‌توان در جلوگیری از آسم و تنظیم فشار خون مؤثر دانست.

  • تحقیقات نشان داده که  هندوانه به علت داشتن  آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ویتامین C، در کاهش ابتلا به سرطان‌های پروستات بسیار مفید باشد.

  • در رژیم‌های لاغری ممکن است شما با پوستی خشک مواجه شوید که هندوانه با داشتن ویتامینA  و همچنین مواد مغذی، می‌تواند برای پوست شما بسیار مناسب باشد و آب‌رسانی کاملی را برای پوست و موی شما انجام می‌دهد.


هلو

محققین می گویند اگر روزانه ۱ هلو مصرف کنید، ۵۰ درصد ویتامین E مورد نیاز بدن خود را تامین کرده اید همچنین کالری بسیار کمی دارد. ۶ عدد هلوی بزرگ، تنها ۷۰ کالری دارد. هلو را می توان میوه سلامتی دانست.

  • هلو با داشتن آهن و ویتامین، می‌تواند برای سلامت قلب و عروق اثر مثبتی داشته و فشارخون را تنظیم کند.

  • هلو را یک میوه ضد سرطان می‌دانند.

  • بتا کاروتن موجود در هلو، در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که در سلامت چشم‌ها نقش اساسی دارد.

  • هلو یک سم‌زدا است و بیماری‌های کلیوی را کاهش میدهد.

  • برای درمان استرس خوردن روزانه هلو توصیه می شود.


انجیر

انجیر هم جزو میوه‌های کم کالری است. ۱۰۰ گرم انجیر تازه، ۷۴ کیلوکالری دارد. انجیر فیبر بالایی دارد و می‌تواند ۲۰ درصد از فیبر مورد نیاز روزانه بدن را تامین کند. آنزیمی در انجیر موجود است که به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

  • انجیر باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می شود و یبوست را از بین می‌برد.

  • بعلت داشتن فنل ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶، برای سلامتی قلب و عروق بسیار مفید است.

  • کلسترول خون را پایین می‌آورد.

  • تحقیقات نشان داده است که برای کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش مثبتی دارد.

  • می‌‌توان کم خونی را با خوردن انجیر درمان کرد.

  • آنتی اکسیدان بسیار زیادی در انجیر وجود دارد که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

  • انجیر برای پوست بسیار مفید است و متخصصین پوست آن را جوان‌ساز پوست می نامند و همچنین برای درمان جوش و آکنه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • برای رشد موها مفید است و از شوره سر و ریزش مو جلوگیری می‌کند.


میوه های کم کالری برای رژیم لاغری

آلو

آلو هم جزو مواد کم کالری تابستان است. ۱ فنجان آلو ۸۰ کالری دارد. آلو بعلت داشتن فیبر و ویتامین C بالا می‌تواند باعث کاهش جذب مواد قندی شود و درنتیجه برای لاغری مفید است.

  • آلو ملین است و می‌تواند برای درمان یبوست مورد استفاده قرار بگیرد.

  • آلو مقدار مناسبی پتاسیم داشته و می‌تواند  از رشد باکتری‌های مضر در داخل روده جلوگیری کند.

  • فشارخون را کنترل می کند.

  • همچنین آلوی خشک مقدار زیادی آهن گیاهی دارد و برای کم‌خونی توصیه می‌شود.


شلیل

شلیل یک میوه کم کالری تابستانه است که با داشتن آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ویتامین C، روی و ترکیبات فنل می‌تواند توانایی بدن را در مقابله با عفونت‌ها و بیماری‌هایی چون مالاریا و سرماخوردگی افزایش دهد.

  • ویتامین C موجود در شلیل می‌تواند به سلامت پوست و موی شما بسیار کمک کند.

  • به هضم غذا و عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک می کند.


طالبی

عده زیادی فکر می کنند طالبی کالری زیادی دارد اما درحقیقت ۹۰ درصد طالبی هم مانند هندوانه از آب تشکیل شده و ۱ فنجان آن حدوداً ۵۴ کالری دارد. طالبی برای رژیم غذایی شما می‌تواند یک گزینه بسیار عالی باشد و آن را میوه مناسب برای کاهش وزن می‌دانند.

  • طالبی را می توان یک میوه ضد آسم دانست. بعلت وجود ویتامین C و بتاکاروتن در طالبی، ریسک ابتلا به آسم بسیار پایین می آید.

  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

  • برای پوست و مو بسیار مناسب است و حتی ماسک های زیادی را می‌‌توان با طالبی تهیه کرد.

  • درمانی برای  سوزش و قرمزی پوست است.

  • طالبی در کنترل دیابت نقش مؤثری دارد زیرا می‌تواند سوخت‌وساز انسولین را بهبود بخشد و نوسانات سطح قند خون را ثابت نگه دارد.


میوه های کم کالری برای رژیم لاغری

شاه‌توت

جالب است بدانید طبق تحقیقی که انجمن تغذیه آمریکا که بر روی ۴۰ میوه انجام داد، شاه‌توت را در اول لیست میوه‌هایی قرار داد که فعالیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارند. هر ۱۰۰ گرم ۴۳ کالری دارد.

  • ضد سرطان است و مواد مغذی زیادی را به بدن شما می‌رساند.

  • شاه‌توت را برای جلوگیری از سکته هم مفید می‌دانند و به افرادی که سکته های قلبی داشتند، خوردن شاه‌توت توصیه می شود.

  • گردش خون را بهبود می‌بخشد و می‌تواند یک تصفیه کننده خون باشد و خون کثیف را از بدن خارج کند.

  • با مهار کلسترول بد بدن می‌تواند به سلامت قلب کمک کند.

  • می‌‌توان شاه توت را یک میوه مناسب برای مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌ها دانست و برای آنفلوانزا اصولاً توصیه می‌شود.


گیلاس

گیلاس کالری کمی دارد. ۱ فنجان آن حدود ۶۰ کالری دارد به همراه آنتی‌اکسیدانی بسیار خوب. می‌‌توان آن را یک میوه ضد پیری دانست که همچنین خاصیت ضد سرطانی هم دارد و بسیار مغذی است.

  • گیلاس می‌تواند بیشتر از توت‌فرنگی و تمشک که به خواب‌آورهای خوبی معروف هستند، بی‌خوابی شما را درمان کند.

  • گیلاس از نقرس و التهاب جلوگیری می‌کند و ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

  • گیلاس به حافظه شما کمک می‌کند و بعلت وجود آنتوسیانین می‌تواند حافظه شما را بهبود بخشد.

  • عصاره گیلاس برای ورزش‌کاران بسیار شناخته شده است زیرا دردهای ماهیچه ای را که پس از ورزش به آن دچار می‌شوند، تسکین می‌دهد.

  • مقدار زیادی از گیلاس آب است و کالری پایینی دارد و فیبر آن می‌تواند شما را سیر کند و همچنین با مواد مغذی که به شمار می رساند در کاهش وزن کمک شایانی می کند.

  • گیلاس را یک ماده جوان‌ساز پوست می‌نامند. بعلت داشتن ویتامین A و همچنین ویتامین C و E به همراه مقدار بالای مولتی‌ویتامین به پوست سلامت و درخشانی می‌بخشد. لکه‌های سیاه پوست را از بین می‌برد و باعث جوانی پوست می‌شود.


بیشتر بخوانید:

قد بلند شویم
کودک چه صفاتی را از پدر می گیرد؟
غلبه بر کابوس پریود
مکمل های زمان قائدگی
باورهای غلط دندان


 

برچسب ها

تغذیه رژیم_لاغری تناسب_اندام تغذیه_مناسب میوه_کم_کالری میوه_رژیمی میوه_تابستانی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما

علی

یکشنبه 4 خرداد 1399 ساعت 23:39:35

جالب بود