امروز چهارشنبه 7 آبان 1399

دسر های خوشمزه کم کالری

شنبه 27 اردیبهشت 1399
5 دقیقه مطالعه
دسر های خوشمزه کم کالری

چگونه می توانیم در رژیم غذایی خود از دسر های خوش‌مزه هم استفاده کنیم؟

هنگامی که به تناسب اندام فکر می‌کنیم، اولین چیزی که مورد توجه ما قرار می گیرد رژیم‌های سخت و کم کالری است درحالی‌که به گفته متخصصین تغذیه، رژیمی می‌تواند خوب عمل کند که کالری مورد نیاز را به بدن شما برساند، احساس سیری کنید، ولعی برای خوردن غذا نداشته باشید و بتوانید آن را برای طولانی مدت ادامه دهید.

مطمئناً رژیمی که شما را از خوردن دسر های خوش‌مزه منع کند، نمی تواند پایدار باشد و بعد از مدتی، از آن رژیم دل‌زده می شوید. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی، طرز تهیه چند دسر خوش‌مزه اما رژیمی را آموزش دهیم که زیر نظر مشاوره تغذیه مجله پزشکی، تهیه شده است.

برای  فردی که در حال پیروی از یک رژیم غذایی است، استفاده از دسر های خوش‌مزه اما کم کالری، بسیار خوشایند است. دسر ها همیشه به عنوان یک ماده غذایی خوش‌مزه و تشویقی بوده اند درنتیجه نمی‌توان آن را بطور کامل از برنامه غذایی حذف کرد. برای داشتن یک زندگی سالم، باید مواد غذایی سالم را بشناسیم. برای این‌که با این دسر های خوش‌مزه و کم کالری آشنا شوید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.


دسرکم کالری

بستنی چای سبز

مواد لازم:

  • ۳ گرم پوست خلال شده لیمو که تقریبا پوست کامل یک لیمو می شود

  • ۱ فنجان آب

  • ۵۰ میلی لیتر عصاره آب لیمو

  • ۴ ورق ژلاتین

  • ۲۰۰ گرم پنیر با هر طعمی که دوست دارید

  • ۱ فنجان چای سبز

  • ۲ عدد تخم مرغ متوسط به طوری که سفیده و زرده از هم جدا باشند

طرز تهیه:

  • ابتدا ورق های ژلاتین را در آب سرد بخیسانید و سپس آن را با چای سبز مخلوط کنید.

  • سپس خلال های پوست لیمو و آب را به مخلوط خود اضافه کنید.

  • زرده‌های جدا کرده تخم‌مرغ‌ را به خوبی بزنید و آن را هم به مخلوطی که بدست آمده، اضافه کنید.

  • پنیر را اضافه کنید.

  • سفیده تخم مرغ را بخوبی هم بزنید به طوری که پف کند و سپس آن را هم به مخلوط اضافه کنید.

  • مخلوط را داخل یک ظرف ریخته و در فریزر قرار دهید.

  • پس از 20 دقیقه مخلوط را از فریزر بیرون آورده دوباره هم بزنید و داخل فریزر قرار دهید تا به‌صورت تکه‌های یخ در نیاید. این مرحله را چند بار تکرار کنید.


دسرکم کالری

دسر نارگیلی

نارگیل میوه ای پر خاصیت و بسیار عالی برای اندام های مختلف بدن است و می تواند بسیاری از بیماری های مختلف را از بین ببرد. متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که در بیشتر دسر ها و غذاهایی که می‌‌توان، از نارگیل استفاده شود. همچنین نارگیل منیزیم و نمک معدنی بسیار خوبی دارد و به‌‌عنوان یک ماده غذایی محبوب برای متخصصین تغذیه درآمده است.

مواد لازم:

  • ۱ نارگیل کامل

  • خلال لیمو یک و نیم گرم تقریبا به اندازه خلال نصف یک لیمو

  • شیر کم‌چرب ۱ فنجان

  • ۳ قاشق سوپ‌خوری نشاسته ذرت

  • ۱ قاشق چای‌خوری عرق نارگیل

  • شیر نارگیل بدون چربی نصف پیمانه

  • شیر غلیظ نصف پیمانه

طرز تهیه:

  • در ابتدا نارگیل را از وسط باز کرده و آب داخلش را نگه‌دارید.

  • آب و شیر کم‌چرب را باهم مخلوط کنید.

  • یک قابلمه کوچک برداشته و نشاسته ذرت را داخل آن بریزید و شیر کم‌چرب را هم به آن اضافه کنید و آن را تا جایی بزنید که دیگر این مخلوط خامه ای، به‌صورت تکه‌ای نباشد.

  • در یک ظرف دیگر شیر نارگیل، پوست لیمو و شیر غلیظ را با مقدار کمی نمک، به خوبی بزنید.

  • هنگامی‌که مواد باهم مخلوط شدند آنها را به مواد قبلی اضافه کنید.

  • مخلوط بدست آمده را بجوشانید تا زمانی که مواد قوام بیاید.

  • وقتی مواد خوب قوام آمد، قابلمه را از روی گاز برداشته و عرق نارگیل را داخل آن بریزید و قابلمه را تکان دهید.

  • یک قالب دلخواه را کمی چرب کنید و سپس مخلوط را داخل آن بریزید. ابتدا بگذارید کمی دمایش پایین بیاید و سپس آن را در یخچال قرار دهید. پس از چند ساعت می‌توانید آن را از قالب درآورده و سرو کنید.


دسر توفو

می‌‌توان دسر توفو را هم یک دسر کم کالری و بسیار خوش‌مزه دانست. توفو کلسترول ندارد و آهن و پروتئین خوبی را به بدن می‌رساند.

مواد لازم:

  • توفو ۱۲۰ گرم

  • ۴ عدد تخم مرغ متوسط

  • ۲ عدد توت فرنگی

  • پودر دارچین ۱ قاشق غذاخوری

  • وانیل ۱ قاشق غذاخوری

  • شیر سویا ۱ فنجان

  • شیر کم چرب ۱ فنجان

طرز تهیه:

  • ابتدا تخم‌مرغ را بخوبی هم بزنید.

  • تخم مرغ های زده شده، شیر کم چرب، توفو و شیر سویا را در داخل یک مخلوط کن بریزید و آن ها را بزنید تا زمانی که مخلوط شما به شکل خامه‌ای دربیاید.

  • وانیل و دارچین را به آن اضافه کنید.

  • یک قالب را آماده کرده و مخلوط خامه ای را داخل آن بریزید.

  • با روش بن ماری یا حرارت غیرمستقیم، بگذارید ۱۰ دقیقه بپزد.

  • سپس آن را از قالب درآورده و هنگامی که دمای آن پایین تر آمد، آن را به یخچال منتقل کنید. این دسر پس از ۲ ساعت آماده سرو می‌شود.


دسرکم کالری

بستنی انبه

بستنی انبه را می‌‌توان بسیار خوش‌مزه و مقوی دانست.

مواد لازم:

  • ۲ عدد انبه

  • ۱ کیلو ماست کم چربی

  • نصف فنجان آب پرتقال

  • مواد لازم برای سس بستنی:

  • ۱ قاشق مرباخوری آب‌لیموی تازه

  • ۲ عدد انبه

طرز تهیه:

  • ابتدا انبه را پوست گرفته و هسته آن را جدا کنید و به قطعات ریز خرد کنید.

  • انبه های خردشده را داخل مخلوط‌کن ریخته و ماست و آب پرتقال را به آن اضافه کنید و بگذارید بخوبی باهم مخلوط شوند.

  • مواد مخلوط شده را داخل یک قالب ریخته و در فریزر قرار دهید.

  • هنگامی که اطراف ظرف شما مقداری یخ زد، آن را از فریزر بیرون آورده و به خوبی دوباره هم بزنید تا بستنی شما یخی نشود و سپس قالب را دوباره در فریزر قرار دهید. چند بار این مرحله را تکرار کنید.

  • هنگامی‌که می‌خواهید بستنی خود را سرو کنید آن را از فریزر درآورده و بگذارید به مدت یک ربع در دمای خانه بماند.

برای تهیه سس بستنی انبه را پوست گرفته هسته آن را درآورده و خرد کنید و سپس در مخلوط کن با آب‌لیموی تازه بخوبی مخلوط کنید. هنگامی‌که می‌خواهید بستنی را سرو کنید، این سس را هم بر روی آن بریزید.

  

برچسب ها

تغذیه رژیم_لاغری تغذیه_سالم دسرکم_کالری دسررژیم_لاغری بستنی_رژیمی دسرخوشمزه

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما

هنگامه

یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 15:35:47

من دلم خواست همه شو :)

Ladan

یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 15:37:01

Oooooom raftam dorost konam🍀

سرآشپز

یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 15:58:08

من بستنیشو درست کردم قبلن و واقعن عالیه

امیر

یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 16:16:01

به نظر من باید یکم بیشر تنوع بهش بدن خلاصه خیلی عالی بود

مرضیه ملکزاده

یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 17:16:08

بستنیِ انبه را خیلی پسندیدم عالیه👌

ملک

یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 17:36:28

مرسی بیشتر بزارین از این چیزا