امروز چهارشنبه 7 آبان 1399

چند نوشیدنی انرژی زا برای ورزشکاران

دوشنبه 8 اردیبهشت 1399
5 دقیقه مطالعه
چند نوشیدنی انرژی زا برای ورزشکاران

طرز تهیه نوشیدنی‌های انرژی زا که می‌‌توانید در خانه تهیه کنید

این روزها شاهد وجود برندهای مختلفی از نوشابه‌های رژیمی در تمام مراکزخرید و سوپرمارکت‌ها هستیم اما باید بدانید این نوشابه‌های انرژی‌زا با مارک‌های دهن‌پرکن، می‌توانند برای سلامت شما بسیار مضر باشند. این نوشابه های انرژی زا بعلت داشتن قند بالا، سلامتی شما را به خطر می اندازند.

ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی، طرز تهیه چند نوشابه انرژی‌زای خانگی را آموزش بدهیم تا شما بتوانید با توجه به سلیقه و طبع غذایی خودتان آن‌ها را تهیه کرده و امتحان کنید.


نوشیدنی‌های انرژی زا

نکات قبل از تهیه نوشابه انرژی زا

قبل از مصرف این نوشیدنی های انرژی زا اگر بیماری خاصی مانند دیابت دارید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

بسته به این‌که می‌خواهید نوشابه انرژی زای خود با تکه‌هایی از اون مواد باشد یا به‌طور کامل مخلوط شود، نوع مخلوط کن خود را انتخاب کنید.

با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید میوه های مورد استفاده در نوشابه‌های انرژی‌زا را پوست بگیرید و یا با پوست استفاده کنید.

شما احتیاج به یک بطری دارید که این نوشابه را درون آن بریزید. برای اینکار بهتر است از بطری‌های شیشه‌ای استفاده کنید. همان‌طورکه می‌دانید ماندن مایعات در بطری‌های پلاستیکی و نوشیدن آنها از این بطری ها، می تواند تهدیدی برای سلامت شما باشد.

بهترین نوع بطری برای نوشابه های رژیمی، بطری های شیشه ای هستند.بهتر است یک بطری شیشه ای تهیه کرده و نوشابه انرژی زای خود را درون آن بریزید.


نوشیدنی‌های انرژی زا

چای سبز و پشن فروت

از نام پشن فروت تعجب نکنید این چیزی نیست بجز میوه گیاه گل ساعتی که به نام پشن فروت معروف است. برای تهیه این معجون، مقداری چای سبز را با مقدار مساوی پشن فروت، داخل یک لیوان آب جوش ریخته و بگذارید دم بکشد. وقتی ولرم شد، داخل بطری خود بریزید و در یخچال قرار دهید. این ترکیب مقداری کافئین دارد درنتیجه می‌توانید قبل از تمرین های ورزشی خود آن را بنوشید و با انرژی بیشتری تمرینات خود را انجام دهید.


اسموتی صبحانه

برای این‌که یک شروع عالی و پراز انرژی را داشته باشید، بعد از چند ساعت نرسیدن مواد غذایی به بدن، می‌توانید این اسموتی را تهیه کنید. ترکیب آب پرتقال و توت به همراه ماست. به همین سادگی. اگر دسترسی به توت تازه ندارید از پودر توت خشک استفاده کنید. همان‌طورکه می‌دانید توت و آب پرتقال دارای قند سالم هستند و ماست هم همراه با آن‌ها می‌تواند پروتئین و چربی مورد نیاز بدنتان را تامین کند درنتیجه یک صبحانه کامل و خوش‌مزه را خواهید داشت.


نوشیدنی‌های انرژی زا

اسموتی لایه ای

این اسموتی را می‌توانید با انواع میوه‌ها و سبزیجات درست کنید. این‌که چه مقدار و از چه میوه‌ و سبزیجاتی استفاده کنید، کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. برای تهیه اسموتی آب خالی میوه و سبزی را نگیرید بلکه آن را بصورت پوره دربیاورید. برای تهیه این اسموتی می‌توانید مقداری کرفس، هویج، سیب، پرتقال را با هم قاطی و مخلوط کنید و مقداری هم وانیل به آن اضافه کنید. وانیل اضافه شده، انرژی‌زایی اسموتی شمارا بیشتر می‌کند.


معجون گیلاس

برای تهیه این معجون تابستانی، هسته گیلاس ها را جدا کنید و گیلاس را بصورت پوره دربیاورید. سپس مقداری چای سبز به آن اضافه کنید. اگر بتوانید کمی آب یا روغن خوراکی نارگیل را هم به آن اضافه کنید، معجون شما بسیار کامل و انرژی زا می شود.


نوشیدنی سیب

این نوشیدنی بسیار مقوی و همچنین درمانی است. سیب را بصورت کامل بجوشانید و له که شد با مخلوط کن آن را بزنید. برای این‌که خوشمزه‌تر شود و انرژی‌زایی بیشتری پیدا کند، می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید.


نوشیدنی‌های انرژی زا

نوشیدنی الکترولیتی

برای تهیه این نوشیدنی از لیموترش زرد و سبز استفاده می‌کنیم. آب لیموترش سبز و زرد را با کمی آب نارگیل مخلوط کرده و به آن مقدار کمی نمک دریا اضافه ‌کنید این نوشیدنی برای بعد از تمرینات بسیار پرفایده است. وقتی که بدن شما پس از ورزش، آب و نمک زیادی را از دست داده است، این نوشیدنی می‌تواند مواد مغذی و آب ازدست‌رفته بدنتان را جبران کند.


ساده‌ترین نوشیدنی انرژی‌زا

پودر چای سبز را با کمی آب لیموترش سبز تازه مخلوط کنید و به همین راحتی یک نوشیدنی انرژی‌زای بسیار پرفایده داشته باشید.


فوق انرژی زا

برای تهیه این نوشیدنی که می‌تواند برای ورزش‌های سخت شما را همراهی کند و انرژی شما تحلیل نرود، یک پرتقال را با عسل، شیر نارگیل، تخم کتان و ماست، بخوبی مخلوط کنید. تخم کتان امگا ۳ بسیار خوبی دارد و این می‌تواند سلامتی شما را تضمین کند.


نوشیدنی خرس گریزلی

این نوشیدنی بقدری انرژی زایی خوبی دارد که توصیه می شود آن را بعد از تمرینات ورزشی استفاده کنید تا تمامی انرژی ازدست‌رفته بدن را به شما بازگرداند. برای تهیه آن مقداری آب لیمو ترش زرد تازه را با کمی عسل، نمک و جوش شیرین مخلوط کنید و سپس نوش جان کنید.


نوشیدنی‌های انرژی زا

انرژی زای کاکائو

خوردن شکلات و کاکائو ۴۰ دقیقه قبل از تمرینات ورزشی، برای چربی سوزی، بسیار توصیه می‌شود. مقداری شیر را با پودر کاکائو، یک موز و کمی شکر به خوبی مخلوط کنید. وجود موز می‌تواند بجز انرژی‌زایی، مغذی بودن را هم به نوشابه تان، اضافه کند.


انرژی زای توت فرنگی

برای این کار مقداری توت‌فرنگی و به همان میزان هلو را برداشته با هم مخلوط کنید. سپس کمی عسل و ماست بدون چربی را به آن اضافه کنید. به جای ماست بدون چربی، می‌توانید از پودر شیر خشک هم استفاده کنید.


نوشیدنی گاتورید

برای تهیه این نوشیدنی، ابتدا آب یک میوه‌ای که با ذائقه شما متناسب است را درون یک قابلمه بریزید و سپس کمی نمک و عسل به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بسیار متوسط قرار دهید و بگذارید مواد داخل آن کمی داغ شود تا عسل و نمک بخوبی در آب میوه حل شود. سپس مخلوط تهیه شده را داخل بطری بریزید و در یخچال بگذارید تا خنک شود. می‌توانید همین کار را به جای آب میوه با آب انجام دهید.

 

برچسب ها

تغذیه تناسب_اندام تغذیه_مناسب ارزش_تغذیه_ای نوشابه_انرژی_زا انرژی_زای_خانگی نوشیدنی_الکترولیتی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما