امروز پنج شنبه 8 آبان 1399

توصیه هایی برای شروع بدنسازی

دوشنبه 18 فروردین 1399
5 دقیقه مطالعه
توصیه هایی برای شروع بدنسازی

چه نکاتی را قبل از شروع بدنسازی باید بدانیم؟

 افرادی که می خواهند به تازگی بدنسازی را شروع کنند و به پرورش اندام روی آورده اند، بهتر است در مورد ورزش هایی که انجام می دهند و همچنین تغذیه خود اطلاعات لازم را بدست آورند تا با یک برنامه ریزی دقیق به نتیجه عالی برسند.
 شما هم اگر جزو آن دسته از دوستان ورزشکاری هستید که متوجه عضلات خود شده اید و می خواهید آنها راتقویت و پرورش دهید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید
 قبل از شروع یک نکته بسیار مهم است که باید بدانید. انتظار خود را تعدیل کنید. شما ننباید فکر کنید که می توانید با انجام ورزش های قدرتی یک شبه تغییرات خیلی زیادی را مشاهده کنید. عضلات بسیار آرام ساخته می شوند و حجم عضلانی هم در طول زمان افزایش پیدا می کنند. در این راه صبر پیشه کنید و حتماً با کمک متخصصین این رشته و تغذیه، برنامه ورزشی و غذایی مناسبی را دنبال کنید.
 

نکات مهم در شروع پرورش اندام

 دنبال وزنه‌های سنگین نباشید.
 هنگامی که وارد یک باشگاه بدنسازی می شوید، دستگاه های زیادی را مشاهده می کنید با وزنه های سنگین. باید بدانید شما قبل از شروع کار با این دستگاه ها باید به فکر ساخت بدنی منسجم باشید و برای این کار بهتر است از دمبل و وزنه های سبک شروع کنید.


چه نکاتی را قبل از شروع بدنسازی باید بدانیم؟


 از حرکات ترکیبی غافل نشوید.
 ممکن است با اپلیکیشن های ورزشی و یا کلیپ های متنوع، انواع مختلفی از حرکت ها را ببینید و دوست داشته باشید آنها را امتحان کنید اما حقیقت این است که شما در ابتدا باید همان حرکت های پایه در بدنسازی را انجام دهید. در برنامه ورزشی شما حرکاتی چون وزنه، اسکات و حرکتهای قدرتی باید همیشه وجود داشته باشند.

 برنامه داشته باشید.
 شما نمی توانید شروع کنید به باشگاه بروید و یکی یکی از دستگاه ها استفاده کنید. شما باید یک برنامه ورزشی مخصوص خود داشته باشید و طبق آن جلو بروید. می توانید برنامه ورزشی خود را از یک مربی ورزش یا حتی ورزشکاران حرفه ای و با سابقه تهیه کنید.
 برنامه شما باید به گونه‌ای باشد که هم نوع حرکت ها و هم تعداد انجام حرکت ها برای شما مشخص باشد. شما از هنگام ورود به باشگاه باید بدانید چه برنامه‌هایی را دارید و در چه زمانی آنها را انجام دهید.
 

هر روز ورزش نکنید.
 مربی حرفه ای می داند که چگونه در یک هفته برای شما برنامه‌ریزی کند اما اگر خودتان می خواهید آن را انجام دهید باید بدانیم که نباید بیشتر از چهار بار در هفته تمرین کنید. اگر یک روز ورزش سخت انجام می دهید، بدن شما به یک روز ریکاوری نیاز دارد.


چه نکاتی را قبل از شروع بدنسازی باید بدانیم؟

 بر روی تمامی عضلات کار کنید.
 به گونه ای برنامه ریزی کنید که در طول یک هفته تمرینی، بر روی تمامی عضلاتتان کار شده باشد. اگر تمرکز شما بر روی عضلات خاصی باشد، به یک اندام نامتعادل خواهید رسید.

 با نحوه درست زدن حرکت ها آشنا شوید.
 بهتر است عجله نداشته باشید. اول به خوبی آموزش ببینید و بعد آن را انجام دهید.

 وزنه های خود را به مرور افزایش دهید.
 هنگامی که توانستید یک حرکت را صحیح و کامل بزنید، اینبار می توانید وزنه خود را مقداری افزایش دهید. نگذارید بدن شما به وزن ثابتی عادت کند. افزایش وزنه به مرور، به حجیم شدن عضلات کمک زیادی می‌کند.
 

مواظب کمرتان باشید.
 هنگامی که به آن مرحله از بدنسازی رسیدید که کار با وزنه های سنگین را شروع کردید، از کمربندهای محافظ کمر استفاده کنید. ممکن است در ابتدا فکر کنید شما با وزنه های سنگین به مشکلی بر نمی خورید، اما کمردرد کم کم خودش را نشان می دهد.
 

حواستان به پروتئین مصرفی باشد.
 برای ساختن عضلات، پروتئین مهمترین ماده لازم است. می توانید آن را در گوشت ماهی، گوشت مرغ، لبنیات، سبزیجات و تخم مرغ پیدا کنید.
 

کالری دریافتی را بالا ببرید.
 برای این که بتوانید به عضلات خوبی برسید باید کالری مصرفی خود را اضافه کنید. مقدار زیادی در بدنسازی کالری می‌سوزانید و باید آنرا جبران کنید.


چه نکاتی را قبل از شروع بدنسازی باید بدانیم؟

 وعده های غذایی خود را اضافه کنید.
 افرادی که بدنسازی کار می کنند به بیشتر از سه وعده غذایی نیاز دارند. البته باید در هر وعده حجم کمتری از حالت عادی مصرف کنید.

 غذاهای ناسالم را حذف کنید.
 حتما شما دوست دارید به اضافه وزن مخصوص افراد بدنساز برسید اما اضافه وزن چربی نیست بلکه عضله می باشد. در نتیجه بهتر است غذاهایی را مصرف کنید که کربوهیدرات و پروتئین مناسبی دارند.

 غذاهایی که قند بالایی دارند را کنار بگذارید.
 تنها جایی که می‌توانید کربوهیدراتی که سریع جذب می شود حذف را استفاده کنید، پس از ورزش است.

 میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.
 بدن ما ویتامین و مواد معدنی خود را از گروه میوه و سبزیجات به دست می آورد در نتیجه باید بدانید که کنار پروتئین، کربوهیدرات و چربی، به میوه و سبزیجات هم اهمیت دهید.

 استراحت کنید.
 عضلات شما هنگام ورزش ساخته نمی شود بلکه پس از آن و در زمان استراحت، عضلات شکل می گیرد. بهتر است خواب روزانه خود را به ۸ ساعت برسانید. ورزشکار باشید.
 یعنی یک روش زندگی سالم را در پیش بگیرید. از مصرف دخانیات و مواد الکلی پرهیز کرده و رفتار خود را سالم کنید.

   

برچسب ها

تناسب_اندام بدنسازی تمرینات_بدنسازی ساخت_عضله اطلاعات_بدنسازی نکات_مهم_بدنسازی فیگور تغذیه_وبدنسازی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما