امروز جمعه 9 آبان 1399

تازه های کرونا ویروس 2019

پنج شنبه 14 فروردین 1399
5 دقیقه مطالعه
تازه های کرونا ویروس 2019

موارد  تازه ای در مورد کرونا ویروس 2019 که بهتر است بدانیم

با شیوع کرونا ویروس 2019 و مدت زمان کمی که از انتشار این بیماری می‌گذرد، تحقیقات زیادی بر روی آن درحال انجام شدن است و هر روز دانشمندان به موارد جدیدی در مورد این ویروس دست پیدا می‌کنند. ما در این مقاله می‌خواهیم موارد جدیدی را که در مورد کرونا ویروس 2019 توسط سایت های معتبری چون سازمان جهانی بهداشت (WHO)، منتشرشده است را با شما همراهان عزیز مجله پزشکی درمیان بگذاریم. با ما همراه باشید با بخش‌های جدیدی از یافته‌های کرونا ویروس 2019.


نشانه جدید کرونا ویروس 2019

قبلاً تب یک نشانه اصلی برای ویروس کرونا به حساب می‌آمد اما با گزارش جدیدی از دانشمندان کالج پادشاهی لندن، جدیدا نشانه اصلی به از بین رفتن حس بویایی و چشایی تغییر پیدا کرده است. با آزمایش‌های انجام‌شده مشخص‌شد 59درصد از افرادی که دچار کر بویی بودند پس از انجام آزمایش کرونا، مبتلا به این ویروس شناخته شدند. درنتیجه می‌‌توان این نشانه را برای ابتلا به کرونا ویروس 2019 یک نشانه‌ی دقیق‌تری اعلام کرد.


اطلاعات تازه کرونا ویروس 2019

اتاق فرد مبتلا به کرونا ویروس

ازآنجایی‌که این ویروس با ویروس‌های شناخته‌شده دیگر متفاوت است و سرایت آن به راحتی و سرعت انجام می‌گیرد درنتیجه اگر بیماری دارید که با صلاحدید پزشک در خانه نگهداری می‌شود، باید در مورد محل نگهداری او نکاتی را رعایت کنید:

  • اتاق موردنظر باید از تهویه مناسبی برخوردار باشد و بتوان ساعت‌هایی در روز پنجره را باز گذاشت تا هوای اتاق در جریان باشد.

  • از آنجایی که کرونا ویروس به مدت طولانی بر روی سطوح می‌ماند درنتیجه هنگامی که بیمار می‌خواهد از سرویس‌های بهداشتی استفاده کند، سعی کند به جای دست نزده و پس از بازگشت به اتاق تمام مکان‌هایی را که بیمار با آن‌ در تماس بوده، ضد عفونی شود.

  • تا جایی که امکان دارد بیمار در اتاق بماند و هنگام خروج از اتاق حتما از ماسک‌های ساده جراحی استفاده کند و افرادی که از او مراقبت می کنند نیز به هنگام ورود به اتاق از ماسک‌های ساده یا ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند و سعی کنند کمترین تماس ممکن با بیمار را داشته باشند.


اطلاعات تازه کرونا ویروس 2019

تغذیه در روزهای قرنطینه

با توجه به توصیه یونیسف برای تغذیه در روزهای قرنطینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از گروه سبزیجات و میوه در طول روز که بهتر است به‌صورت تازه مصرف شوند و در هنگام خرید و به خانه آوردن تمامی نکات بهداشتی درمورد آن‌ها رعایت شود. البته می‌توانید سبزیجات را به‌صورت سوپ یا همراه با دیگر مواد غذایی هم استفاده کنید.

  • اگر دسترسی به مواد تازه ندارید می‌توانید از کنسرو شده یا خشک‌شده آن استفاده کنید. همیشه مواد تازه خاصیت‌های بیشتری دارند اما در روزهای قرنطینه خانگی که بیرون رفتن و خرید های مداوم منع شده است، می‌توانید کنسروها را جایگزین مواد تازه کنید.

  • بطور مثال کنسرو نخود و لوبیا می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای شما تامین کنند یا کنسرو ماهی قزل‌آلا و تن که منبع خوبی برای پروتئین، اسیدهای چرب و امگا3 هستند. سبزیجات را هم می‌توانید به‌صورت کنسرو استفاده کنید البته در شرایطی که دسترسی به تازه آن‌ها را ندارید و خوبی کنسرو‌ها این است که می‌توانید تا مدت طولانی تری آنها را نگهداری کنید.

  • میان وعده‌های سالم را استفاده کنید. شما در روزهای قرنطینه تحرک کمتری دارید و می‌توانید وعده‌های اصلی غذایی را کم حجم تر و سالم‌تر انتخاب کرده و در بین وعده‌های اصلی هم میان وعده‌هایی چون آجیل، ماست، میوه و تخم مرغ را قرار دهید.

  • در دوران قرنطینه بهتر است مواد فرآوری شده را استفاده نکنید.

  • بهتر است آشپزی‌های روزانه را خودتان انجام دهید و در این روزها غذایی از بیرون تهیه نشود تا هم مطمئن باشید غذا‌ها سالم تهیه می‌شوند و هم مقداری از زمان روزانه خود را این‌گونه سپری کنید.


اطلاعات تازه کرونا ویروس 2019

ورزش و روزهای قرنطینه

این روزها توصیه زیادی به انجام ورزش در روز های قرنطینه می‌شود اما بهتر است ورزش‌هایی که انجام می‌شود بر طبق برنامه‌های خاصی باشد که توسط متخصصین این رشته در اختیار شما قرار داده می‌شود.

شکوفه سخنور دکترای فیزیولوژی ورزش در این‌باره می‌گوید انجام حرکات ورزشی بدون نظارت مربی ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را به اسکلت و سلامتی بدن شما وارد کند در نتیجه بهتر است با ورزش‌های ساده‌‌ای سطح فعالیت‌تان را بالا ببرید و از حرکت‌های پرشی و جهشی زیاد، خودداری کنید و خودتان هم ورزش‌های جدیدی را ابداع نکنید!

نکته: برای هر فرد با توجه به مشکلات اسکلتی یا سلامتی که دارد، ورزش‌های خاصی توصیه می‌شود و نمی‌توان همه ورزش‌ها را برای همه افراد توصیه کرد.


لبنیات کم چرب یا پرچرب؟

همان‌طورکه گفتیم تغذیه در روزهایی قرنطینه و کرونایی بسیار مهم است. هم از نظر بالا بردن قدرت سیستم ایمنی و هم از نظر کاهش افسردگی و هم ازنظر تناسب اندام. در نتیجه در این دوران باید دقت مضاعفی بر روی برنامه غذایی خود داشته باشیم. بهتر است از نوع کم‌چرب لبنیات در این روزها استفاده کنید چون بدن شما نیازی به چربی‌های غیراشباع ندارد.

بهتر است بدانید گوشت لخم هم چهار درصد چربی دارد اگر بتوانید در این روزها گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کنید به سلامت خود کمک می‌کنید.

بهتر است غذاهایی که در این دوران استفاده می‌کنید به خوبی پخته شوند.

 

برچسب ها

کرونا تازه_های_کرونا اطلاعات_علمی_کرونا ورزش_وکرونا نشانه_جدید_کرونا اتاق_بیمارکرونایی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما

علی

دوشنبه 18 فروردین 1399 ساعت 10:09:14

عالی بود مرسی

shabnam

دوشنبه 18 فروردین 1399 ساعت 10:10:03

kheili khob tozi dadin

جمشید

پنج شنبه 28 فروردین 1399 ساعت 04:28:17

بسیار عالی و روشنگر ممنونم از شما.