امروز جمعه 2 آبان 1399

ده ورزش لاغری

دوشنبه 11 فروردین 1399
5 دقیقه مطالعه
ده ورزش لاغری

کدام ورزش ها بیشترین اثر را بر روی لاغری دارند؟

یکی از دغدغه های مهم این روزهای جوانان و حتی میانسالان، این است که "چه کار کنیم تا به وزن ایده آل و اندامی زیبا برسیم؟" همانطور که بارها گفته ایم نقش ورزش درصد کمی در لاغری شما ایفا می کند اما بسیار مهم است. اصل لاغری با تغذیه مناسب ایجاد می شود ولی داشتن اندامی زیبا، حجم عضلانی و قدرت بالا، با ورزش اتفاق می افتد.

 ورزش می‌تواند در کنار رژیم غذایی شما را به سرعت به سمت تناسب اندام ببرد. تمرین های قدرتی، کششی؛، انعطافی و ورزش های قلبی عروقی، می توانند به شما کمک کنند تا چربی های اضافی بدن خود را از بین ببرید. شما می توانید حتی ورزش های موثر را در خانه هم انجام دهید.

هنگامی که ضربان قلبتان در حد مجاز بالا برود، چربی سوزی شروع می شود. در این مقاله به چند ورزش کالری سوز بالا و چند نکته مهم در کاهش وزن اشاره می کنیم.


ورزش های لاغری

 شبیه به باد شوید و مانند آن حرکت کنید

رکاب زدن تند و دویدن در سربالایی می‌تواند چربی سوزی شما را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. در این دو ورزش اگر سرعت شما بالا باشد به سوختن ۶۰۰ کالری در ساعت هم خواهید رسید.


تفریح را با ورزش قاطی کنید

ورزش های شاد همچون قایقرانی، اسکیت و صخره نوردی، لذت و هیجان بسیار زیادی دارند و جالب است بدانید لذت و هیجان در کنار ورزش، چربی سوزی را بیشتر می کند و کاهش وزن سریع اتفاق می‌افتد. اگر ورزش برای شما جاذبه ای نداشته باشد و به زور آن را انجام دهید، مطمئن باشید نمی توانید به هدف زیبایی اندام و کاهش وزن برسید.


ورزش های لاغری

باشگاه می‌تواند خانه شما باشد

افرادی که نمی توانند برنامه ریزی خود را به گونه‌ای قرار دهند که ساعتهایی در روز را در باشگاه باشند، نباید به این بهانه دست از ورزش کردن بردارند. ورزش های هوازی خوبی را در خانه می توان انجام داد. خوب است بدانید که رقصیدن ۵۰۰ کالری در ساعت می سوزاند.


 ورزش های طلایی برای کاهش وزن

در این مقاله می خواهیم به ده ورزش طلایی که کالری خوبی را می سوزانند، اشاره کنیم:

طناب زنی (۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در ساعت با برنامه ۱۲۰ پرش در دقیقه)

می توان طناب زدن را به عنوان یک ورزش طلایی برای سوزاندن چربی های شکم و پهلو دانست. اما باید نکته های مهمی را در این ورزش رعایت کنید.

هنگام پرش شکم خود را منقبض کنید و پاها را تا جایی که می توانید بالا ببرید تا تمامی بدن شما به چالش کشیده شود.

بهتر است هنگام پایین آمدن زانوهای شما کمی خم باشد.

با پاشنه بر روی زمین نیایید.

برای انجام این ورزش از طناب های استاندارد استفاده کنید.

طناب زدن به جز کمک به لاغری، مهارت تمرکز و قدرت بدنی شما را هم بالا می برد.


ورزش های لاغری

دویدن در سربالایی (۶۰۰ تا ۹۰۰ کالری در ساعت)

در این ورزش بهتر است هنگامی که از سربالایی بالا می روید، نگذارید سرعت شما کم شود و تا آنجایی که ضربان قلب شما از حد مجاز بالاتر نرفته، سرعت بگیرید. این حرکت یک ورزش سخت است اما اگر بدانید چه اثر مثبتی بر روی جلوگیری از پوکی استخوان شما می گذارد، آن را با اشتیاق بیشتری انجام خواهید داد.

کتل بل (۵۰۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت)

اگر تمرینات کتل بل را متناسب با وزن و قدرت بدنی خود انجام دهید تا ۲۴ ساعت بعد از انجام ورزش هم بدن شما مشغول به کالری سوزی است. البته باید توجه داشته باشید این نوع ورزش ها حتماً باید زیر نظر مربی انجام شود تا صدماتی به بدن شما وارد نکند.

دوچرخه سواری (۵۵۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت)

در دوچرخه سواری، ضربان قلب شما بطور منظم بالا می رود و اکسیژن بیشتری وارد بدن می شود. سعی کنید شدت رکاب زدن را پایین نگه ندارید. می توانید همینکار را هم با دوچرخه ثابت انجام دهید البته در این حالت کالری کمتری می سوزانید. دوچرخه سواری یک ورزش بسیار مناسب برای رسیدن به اندامی زیبا است.


ورزش های لاغری

پارو زدن (۴۵۰ تا ۸۰۰ کالری در ساعت)

پارو زدن چه با دستگاه و چه در قایقرانی و بر روی آب توانایی و انرژی بسیار زیادی می خواهد. به شدت چربی می سوزاند و به کم کردن وزن کمک می کند. البته سرعت هم در این ورزش بسیار موثر است.

نکته: انجام این ورزش فقط برای افرادی توصیه می‌شود که قلبی کاملاً سالم دارند.

دویدن در سطح صاف (۵۵۰ تا ۸۰۰ کیلو کالری در ساعت)

شما میتوانید دویدن را همراه با چالش سرعت انجام دهید. یعنی با سرعت آرام دویدن را شروع کنید و سپس سرعت خود را به تناوب بالا ببرید و هنگامی که به سرعت بالا رسیدید، ۶۰ ثانیه در همین سرعت بمانید و سپس ۳۰ ثانیه سرعت خود را پایین آورده و تند راه بروید و این کار را به تناوب تکرار کنید. این یک ورزش مفید برای سلامت قلب شما هم هست و همچنین چربی سوزی خوبی دارد و آمادگی جسمانی شما را هم بالا می برد.

حرکات کششی (300 تا 500 کالری در ساعت)

حرکات کششی بیشترین عضلات شما را درگیر می‌کنند و در کنار کالری سوزی، انعطاف بدنی خوبی را به شما می بخشند.


ورزش های لاغری

کیک بوکسینگ (۵۵۰ تا ۸۵۰ کالری در ساعت)

کیک بوکسینگ یک ورزش لاغری تضمینی به حساب می‌آید که حتماً باید در باشگاه و زیر نظر مربی انجام شود. مشت زدن های سریع و لگد زدن با پا، انعطاف و دقت شما را بسیار بالا می برد و کالری خوبی را می سوزاند.

شنا (۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری در ساعت)

شنا یکی از ایمن ترین و بهترین نوع ورزش ها شناخته می شود. در این ورزش فشار وزن بدن از روی ستون مهره ها برداشته می شود و تمام بدن شما را به چالش می کشد. در نتیجه کالری سوزی خوبی را خواهید داشت در حالی که ماهیچه های شما هم درگیرشده و قدرت بدنی تان بالا می رود.

پله نوردی (۴۰۰ تا ۶۰۰ کالری در ساعت)

بالا رفتن از پله ها ورزش هوازی و غیرهوازی است. در این ورزش حتما باید زانوی شما سالم باشد و همچنین کفش مناسبی را انتخاب کنید. اگر بتوانید پله ها را همراه با دویدن بالا بروید، یک کالری سوزی بسیار خوبی را خواهید داشت و این ورزش هم می تواند بدون هزینه اضافی انجام شود.

  

برچسب ها

تناسب_اندام لاغری ورزش ساخت_عضله ورزش_لاغری رکاب_زدن توصیه_های_ورزشی

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما