امروز جمعه 2 آبان 1399

یائسگی همراه با مکمل

شنبه 24 اسفند 1398
5 دقیقه مطالعه
یائسگی همراه با مکمل

مکمل های مناسب در زمان یائسگی کدامند؟

همانطور که قبلاً اشاره کرده ایم در دوران یائسگی تولید هورمون استروژن کاهش پیدا می کند و شرایط سختی را برای زن یائسه به وجود می آورد. علائمی چون گرگرفتگی، تعریق شبانه و بر هم ریختن خواب که بهتر است با مکمل ها و ویتامین هایی که پزشک متخصص تجویز می کند، این علائم را مدیریت کنید.


 ویتامین E

مواد غذایی زیادی حاوی ویتامین E هستند. استفاده از مکمل‌های ویتامین E می تواند اثرات خوبی برای شما داشته باشد. کار اصلی این ویتامین، کاهش سطح استرس است که در زنان یائسه بسیار شایع است. استرس باعث مشکلات جدی تری می شود. در این دوران تعادل هورمونها برهم ریخته و باعث ایجاد یک استرس آزاردهنده می شود. می توانید با استفاده از ویتامین E این استرس را کاهش داده و به شرایط پیش آمده کمک کنید.

منابع ویتامینE :

  • بادام

  • آووکادو

  •  صدف

  •  کدوحلوایی

  •  اسفناج

  •  فندق

  •  جوانه گندم

  •  بروکلی

اگر نمی توانید از منابع غذایی این ویتامین استفاده کنید بهتر است با تجویز پزشک متخصص، مکمل این ویتامین را تهیه کنید.


یائسگی و مکمل

 ویتامین D

ویتامین D در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد. هنگامی که نور خورشید به پوست بدن انسان می تابد، مقداری ویتامین D در بدن تولید می شود که وجود این ویتامین برای سلامت استخوان ها بسیار ضروری و مهم است. افرادی که سطح ویتامین D بدنشان پایین است، امکان ابتلا به پوکی استخوان در آنها بیشتر می شود.

همان‌طور که می‌دانید در یائسگی هشدار ابتلا به پوکی. بیشتر از تمام مراحل زندگی است در نتیجه برای این که بتوانید تراکم استخوان ها را در این دوران حفظ کنید، باید منابعی سرشار از کلسیم و ویتامین D را دریافت کنید. اما ویتامین D خیلی راحت از مواد غذایی جذب نمی شود و بهتر است طبق نظر پزشک متخصص مکمل آن مصرف شود.

منابع ویتامین D:

  • روغن کبد ماهی

  •  پنیر

  •  خوراکیهای غنی شده

  •  ماهی چرب

  •  جگر گاو

  • تخم مرغ


ویتامین A

ویتامین A فواید بسیار زیادی دارد. وجود این ویتامین برای سلامت دندان ها لازم است همچنین برای پوست و بافت های بدن. یک مطالعه گسترده که در سال ۲۰۰۲ انجام شد، نشان داد که زنان یائسه ای که ویتامین A مصرف می کردند افزایش ۴۰ درصدی خطر شکستگی استخوان لگن را تجربه کردند. در نتیجه نظر متخصصین در مورد استفاده از مکمل ویتامین A بسیار متفاوت است.

میوه ها و سبزیجات نارنجی و زرد رنگ به بدن برای تولید ویتامین A از بتاکاروتن کمک می کند و می توان به این صورت ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کنید. اگر با نظر پزشک مکمل دارویی را مصرف می کنید باید مصرف روزانه این ویتامین بیشتر از ۵۰۰۰ واحد نشود و بهتر است مکمل هایی را پیدا کنید که ۲۰ درصد ویتامین A آن از بتاکاروتن باشد.


یائسگی و مکمل

 ویتامین B12

ویتامین B12 از نوع ویتامین های محلول در آب است و بسیار راحت می‌توان مواد غذایی آن را تامین کرد. وجود B12 در این موارد ضروری است:

  • سلامت استخوان ها

  •  عملکرد نورولوژیکی

  • تولید DNA

  • تولید گلبول‌های قرمز

همان طور که می‌بینید وجود ویتامین B12 در بدن بسیار ضروری است. هر چه سن افزایش پیدا می‌کند، بدن کمتر می تواند این ویتامین را جذب کند و در معرض. کمبود این ویتامین قرار می گیرد.

علائم کمبود ویتامین B12:

  • خستگی

  •  یبوست

  •  خواب رفتگی دست و پا

  •  افسردگی

  •  زوال عقل

  •  گیجی

  • مشکلات تعادلی

اگر بعد از این علائم ویتامین B12 مورد نیاز بدن تامین نشود، به سمت کم‌خونی خواهید رفت. مقدار مورد نیاز ویتامین B12 روزانه ۲ و ۴ دهم میکروگرم برای زنان است. چون بعد از سن یائسگی ممکن است بدن نتواند B12 را از مواد جذب کند بهتر است زیر نظر پزشک مکمل های آن را شروع کنید.

  

برچسب ها

داروها زنان مکمل یائسگی گرگرفتگی ویتامینD ویتامینB12 ویتامینe

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما