امروز سه شنبه 6 آبان 1399

ورزش افزایش قد

دوشنبه 12 اسفند 1398
5 دقیقه مطالعه
ورزش افزایش قد

ورزش هایی که کششی هستند چه در بزرگسال و چه در کودک باعث افزایش قد می شوند. هر حرکت ورزشی که در طی انجام دادن آن، قامت شما را راست و کشیده بکند، کمک می کند تا به یک ساختار اصلاحی رسیده و قد شما بلندتر شود. اگر قد شما زیر خط میانگین قدی باشد، می تواند مشکلات زیادی را برای شما فراهم کند و حتی باعث از بین بردن اعتماد به نفس شود.

بیشتر ساختارهای محیطی بر اساس قد میانگین ساخته شده بنابراین زندگی کردن با قدی کوتاه سخت می شود. رسیدن به یک قد بلند و ظاهری کشیده فقط مربوط به وراثت نمی شود بلکه تمرین های فیزیکی و همچنین نوع تغذیه و شیوه زندگی، می تواند روی قد شما اثر مثبت یا منفی داشته باشد. ما در این مقاله می خواهم ورزش هایی که به افزایش قد شما کمک می‌کنند را معرفی کنیم.


 ورزش هایی ساده برای افزایش قد

 با کمک این ورزش ها می توانیم به طور طبیعی قد خود را افزایش دهیم. این ورزش ها شامل موارد زیر می باشند:

  •  ورزش کششی و آویزانی

  •  لمس انگشت های پا

  • طناب زدن

  • شنای خشک

  • کشش ستون فقرات

  • حرکت افعی

  • لگد زدن

  •  شنا

  • پا راست بالا

  • پل

  • شنا

 همان طور که می دانید بیشتر بدن انسان از آب تشکیل شده و آب نقش بسیار مهمی در سلامت بدن دارد به طوری که برای داشتن عملکرد صحیح بدنی، نیاز به نوشیدن آب کافی داریم. آب تنها در درون بدن ما مهم نیست بلکه یک فاکتور ضروری برای خارج از بدن ما هم می باشد. شنا کردن انعطاف پذیری بدن را بالا می‌برد و همچنین سلول های درون بدن را تحریک کرده و تمام ماهیچه ها را به کار می گیرد. انجام منظم و پیوسته این ورزش کمک می‌کند تا شما افزایش قد داشته باشید.


ورزش افزایش قد


 ورزش های آویزانی

 یکی از بهترین توصیه ها انجام ورزش‌های آویزانی و کششی است. با انجام این ورزش ها استقامت بازوهای خود را بالا می‌برید و تمام ماهیچه های بالاتنه را درگیر می کنید. البته می‌توان در همین حرکت بر روی پاها هم کار کرد و قسمت پایین تنه را هم درگیر کرد. می توانید همچنان که بر روی بازو های خود آویزان هستید پاها را هم راست کرده و به سمت بالا بگیرید. این حرکت را چند بار تکرار کنید. حرکت آویزانی کمک زیادی برای از بین بردن چربی ها می کند و هنگامی که چربی ها از بین برود، بدن شما تغییر کرده و قدتان بلندتر می‌شود.


لمس انگشت های پا

ابتدا صاف بایستید و بدن خود را در یک خط مستقیم قرار دهید. سپس به سمت پایین خم شوید به طوری که سینه شما با زانوها مماس شود. حال سعی کنید با دست انگشت های پایتان را لمس کنید. این ورزش ماهیچه های کمر و ساق پا را درگیر کرده و باعث تقویت آنها می شود. در این حرکت ماهیچه‌های ران و باسن نیز ماساژ خوبی را دریافت می کنند.

نکته: بهتر است در این ورزش بیش از حد به خود فشار وارد نکنید. این حرکت ورزشی باید از سنین پایین شروع شود که انعطاف بدن بیشتر است.


ورزش افزایش قد


حرکت کبرا یا افعی

بر روی شکم خود دراز بکشید. دست های خود را کنار بدن قرار داده و بالا تنه را به سمت بالا بکشید. این کار را بسیار نرم انجام دهید. این حرکت یک ماساژ بسیار موثر برای رشد سلول ها است.


حرکت پل

بر روی سطح صاف به کمر دراز بکشید. زانوهای خود را خم کرده و کف پاها را بر روی زمین قرار دهید. سپس پاها را به عرض شانه از هم باز کنید. باسن خود را منقبض کرده و به سمت بالا ببرید به صورتی که کمر، ران و باسن شما در یک خط صاف قرار بگیرد. چند ثانیه در همین حالت مانده و چند نفس آرام بکشید. سپس به آرامی پایین بیایید و این حرکت را چند بار تکرار کنید.


طناب زدن

طناب زدن در قدیم جزو بازیهای جدانشدنی دوران کودکی بود. این حرکت تنها یک سرگرمی نیست بلکه ورزشی مناسب برای افزایش قد است. شما در طناب زدن پریدن های پشت سر هم و زیادی را دارید که باعث تحریک تمام سلول ها و ماهیچه های بدن می‌شود. این حرکت راهی خوب برای جلوگیری از تجمع چربی ها و در نتیجه بلند شدن قد است.


شنای خشک

عده ای هستند که تمایلی برای رفتن به استخر ها ندارند. یا بعلت وسواس در تمیزی یا حساسیت های پوستی و غیره. انجام شنای خشک جایگزینی برای شنا در آب است. در این ورزش دست راست با پای چپ و دست چپ با پای راست بالا می رود. بر روی سطحی صاف بر روی شکم دراز بکشید و پاها را به نوبت همراه با دست مخالف بلند کنید. در هر حرکت تا جایی که می توانیم دست و پا را بکشید.


ورزش افزایش قد


کشش ستون فقرات

یک حرکت ورزشی بسیار ساده و موثر. این حرکت باعث عملکرد خوب ستون فقرات می شود. بر روی سطح صافی بنشینید. پاهای خود را بر روی زمین راست قرار داده و بکشید. سپس یک نفس عمیق کشیده و پس از بازدم ستون فقرات خود را به سمت جلو خم کرده تا جاییکه بتوانید دست های خود را به پاهایتان برسانید. به خوبی بدن خود را بکشید.


پا راست بالا

این حرکت ورزشی جزء بهترین ورزش ها برای افزایش قد است که بسیار آسان انجام می‌شود. به پشت بر روی سطحی صاف دراز بکشید. پاها را با هم بلند کرده و بالا بیاورید. سپس. آنها را پایین آورده و در چند سانتیمتری زمین نگه دارید. سپس آنها را دوباره بالا برده و با زمین زاویه ۹۰ درجه بسازید. این حرکت را تا 10 بار انجام دهید.


ورزش افزایش قد


لگد زدن

در مبحث قد ماهیچه های ران اهمیت بسیار زیادی دارد. پس بهتر است از تقویت آنها غافل نشویم. وزن بالا تنه بر روی ران ها قرار می گیرد. اگر افزایش قد بدون تقویت ماهیچه ها صورت بگیرد، یک رشد نامتعادل خواهیم داشت. به پشت بر روی سطحی صاف دراز بکشید. دو پای خود را صاف کنید. یک پا را نزدیک به سینه خود بیاورید و بعد آن را صاف کنید. حال همان کار را با پای دیگر انجام دهید این حرکت مانند دوچرخه سواری است.


کلام آخر

  • در پشت پرده افزایش قد، تغذیه قرار دارد که بسیار نقش مهمی را دارد.

  • وجود پروتئین مناسب در برنامه غذایی الزامیست. تخم مرغ و دیگر پروتئین ها میتوانند یک چهارم برنامه غذایی شما را در بر بگیرند.

  • وجود سبزیجات هم ضروری است. آنها ویتامین های بدن شما را تامین می کنند و ویتامین باعث رشد بدن می شود.

  •  هنگامی که شما ورزش می کنید کالری بیشتری می سوزانید و به همان اندازه باید دریافت میزان کالری مفید را داشته باشید. شیر و ماست، هم می توانند منبع انرژی باشند و هم به افزایش قد کمک کنند.

  •  روغن زیتون را می‌توان جایگزین چربی های مورد استفاده قرار داد.

  

برچسب ها

تناسب_اندام سلامت ورزش ورزش_اصلاحی ورزش_کششی حرکت_پل طناب_زدن قامت_راست

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما