امروز جمعه 2 آبان 1399

حالی خوب به واسطه پیلاتس

چهارشنبه 7 اسفند 1398
5 دقیقه مطالعه
حالی خوب به واسطه پیلاتس

ورزش به معنای ساعتها انجام حرکت های سنگین و عرق ریختن و در انتها بدن درد نیست  بلکه می تواند بسیار شاد بوده و شما را سرحال بیاورد. یکی از دستمایه های علم روانشناسی برای القای حال خوب به بیماران، ورزش است.

این انتخاب شماست که به ورزش بعنوان چیزی که به آن علاقه دارید، فکر کنید یا اینکه از آن برای خودتان یک کابوس بسازید. ما در این مقاله می خواهیم شما را با ورزشی آشنا کنیم که می تواند هم شما را به اندامی مناسب برساند و هم روحیه و شادابی شما را بالا ببرد. با انجام چنین ورزش هایی شما می توانید هم زیبا باشید و هم شاد!


 ورزش پیلاتس

ورزش پیلاتس را می توان یک ورزش نامید که در زمینه های مختلفی کاربرد دارد. هم برای سلامت، تیپ و زیبایی اندام شما مناسب است، هم ذهن شما را تقویت می کند و هم روحتان را به آرامش می رساند.

یک مربی پیلاتس می گوید: "در ابتدای شروع پیلاتس تمرکز بر روی عضله های باسن، ران، شکم و بازو است. در حقیقت هسته بدن و بعد از تقویت این قسمت‌ها، تمرکز به جاهای دیگر هم کشیده می شود و کم کم شما به یک افزایش تعادل، افزایش قدرت و بدنی زیبا خواهید رسید."

پیلاتس می تواند ماهیچه های اطراف ستون فقرات را تقویت کرده و در نتیجه مشکلات ستون فقرات شما را بهبود بخشد. همچنین پیلاتس باعث تقویت مفاصل شما می شود. اصولا در ورزش پیلاتس بیشتر بر روی کمر و شانه ها کار می شود. چیزی که در ورزش پیلاتس مهم به نظر می رسد، این است که همراه با حرکت ها باید دقت و تمرکز ذهنی را هم همراه کرد. در آن زمان است که تازه متوجه می شوید چقدر عدم تعادل در بدنتان وجود داشته است. خیلی از آسیب‌ها و صدماتی که می بینید به خاطر همین عدم تعادل است.

 با انجام ورزش پیلاتس می توان این ناهماهنگی ها را برطرف کرد و بدن را به سمت عملکردی بهینه برد. با این ورزش می توانید بدنتان را به فعال و پر انرژی بودن عادت دهید.



 

فواید پیلاتس

  •  تقویت ستون فقرات

  •  بالا بردن توان بدنی

  •  افزایش حجم عضلانی

  •  انعطاف پذیری بالا

  •  تقویت تمرکز ذهنی

  •  بالا بردن متابولیسم بدن

  •  کم کردن استرس

  •  تزریق انرژی زیاد

  •  ساختن اندامی زیبا و جذاب

  • مبارزه با مشکلات روحی


آیا پیلاتس بر چربی های شکم هم اثر می گذارد؟

 چون پیلاتس یک ورزشی است که در راستای تقویت عضلانی برنامه‌ریزی شده است، بعد از مدتی عرض کمر را کم می کند و به باسن و ران فرم زیبایی می‌دهد. همچنین عضلات کمری را تقویت کرده و بازوهای شما قدرت مند می شوند. در نمای کلی پیلاتس بر روی تمام بدن کار می کند و شما را به یک تناسب بدنی زیبا می‌رساند.


تمرین های پیلاتس و مربی

پیلاتس بیش از ۵۰۰ نوع تمرین دارد که هر کدام از آنها بر روی یک بخش از بدن کار می کند و اگر این ورزش را شروع کنید باید تا انتها و آموزش تمامی این ۵۰۰ حرکت پیش بروید.

برای پیدا کردن یک مربی مناسب ورزشی که بتواند تمامی اندام های شما را درگیر کند بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

 چون این ورزش امروزه توانسته است جای خود را در بین جوانان میانسالان و حتی افراد سالمند باز کند، در نتیجه افرادی هستند که بخواهند از این راه به درامد برسند و خود را به عنوان مربی حرفه ای به شما معرفی کنند در حالی که آموزش‌های لازم را ندیده اند. بهتر است اگر می‌خواهید به هدف های عالی تان برسید در پی پیدا کردن یک مربی خوب و حرفه ای باشید و تبلیغات را منبع موثقی در نظر نگیرید.

پیلاتس امروزه تحت حرکاتی به نام رومانا پیلت در کلاس های زیادی آموزش داده می شود و هر بار روش های پیلاتس گسترده تر شده و حرکت های دیگری به آن اضافه می شود به گونه ای که روش ها و تکنیک های اولیه آن کم کم به دست فراموشی سپرده شد و باید گفت همان فرم اول و روشهای اصلی بسیار استانداردتر بودند و کارایی بیشتری داشتند. رومانا هنوز هم در سن ۸۰ سالگی در کلاسهایی در سرتاسر دنیا این ورزش را آموزش می دهد.


پیلاتس


 برای شروع چه کنیم؟

در مرحله ابتدایی باید یک محیطی را برای خود انتخاب کنید که در آن به آرامش برسید و حس های ناخوشایند از شما دور شود و در مرحله دوم مربی کار کشته ای را پیدا کنید که به شما حس خوبی را منتقل کرده و بتوانید همراه با او جلو بروید.

اگر مربی شما مناسب نباشد در نیمه راه دلسرد شده و ممکن است برای همیشه ورزش را کنار بگذارید اما یک مربی کارکشته می تواند علاقه شما را روز به روز به این ورزش بیشتر کند. بهتر است در ابتدا با چند مربی کار کنید و پس از آن یک نفر را انتخاب کرده و کار را با او ادامه دهید. باید به احساس خود اعتماد کنید و با کسی ادامه دهید که به او حس خوبی دارید و می تواند آرامش را به شما منتقل کند.

 کلاسهایی که پیلاتس در آنها برگزار می شود باید تجهیزات خاصی را داشته باشند و حتماً استفاده از دستگاه ها را آموزش ببینید. توصیه ما به شما این است که ابتدا ورزش های پیلاتس را به صورت تک نفره شروع کنید و هنگامی که آموزش‌های لازم را دیدید و به یک تناسب نسبی رسیدید، اینبار وارد گروه های بزرگ تر شوید. اگر نمی توانید در کلاس های خصوصی شرکت کنید و از نظر مالی با مشکل مواجه می شوید بهتر است حتماً چند جلسه اول را خصوصی برگزار کنید یا حداقل چند جلسه یکبار یک جلسه خصوصی را داشته باشید.

 نکته: اگر مربی شما تخصص لازم را نداشته باشد هنگام استفاده از دستگاه های پیلاتس به بدن شما آسیب وارد می شود.

کسانی که ورزش پیلاتس را انجام می‌دهند نشان داد که این ورزش می تواند از لحاظ روانشناسی حال شما را بسیار بهبود بخشد.

  

برچسب ها

روانشانسی تناسب_اندام لاغری ورزش چربی_شکمی کاهش_وزن حال_خوب پیلاتس

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما