امروز سه شنبه 6 آبان 1399

تصورات اشتباه در مورد تناسب اندام

سه شنبه 6 اسفند 1398
5 دقیقه مطالعه
تصورات اشتباه در مورد تناسب اندام

ما در این مقاله می خواهیم افسانه‌های ورزشی را مورد بررسی قرار دهیم و باورهای شما را در مورد ورزش و تناسب اندام زیر سوال ببریم! بعضی از باورها توسط افرادی ناآگاه به ما تلقین شده‌اند و دیگر در نادرستی آنها شک نمی‌کنیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا آگاهی خود را بالاتر ببرید.


افسانه شماره ۱:

 انجام حرکات کرانچ به از بین بردن چربی های شکمی کمک می کند.

 حقیقت:

در تمرینات کرانچ شما بر روی ماهیچه های شکمی و اطراف شکمی کار می کنید. آنها را تقویت کرده و به حجیم شدن عضله های این منطقه کمک می کنید. اما هرگز نمی توانید با انجام حرکات کرانچ چربی های شکمی خود را از بین ببرید. این حرکت مخصوص سوزاندن چربی های منطقه ای نیست بلکه تمام چربی های بدنی را هدف قرار می دهد.

 برای این که چربی های شکمی خود را از بین ببرید، باید تمرینات هوازی را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید و بر روی تمرینات قدرتی با وزنه هم کار کنید. البته تمرینات کرانچ را هم در کنار آنها انجام دهید. اما در آخر باید بدانید آن چیزی که باعث سوختن چربی ها می شود ۸۰ درصد تغذیه است!

 از آنجایی که تمرینات کاردیو به تنهایی ممکن است باعث سوختن ماهیچه های شما هم بشود، بهتر است ورزش های خود را مخلوطی از ورزش های شکمی، کاردیو و ورزش‌های قدرتی قرار بدهید. با این پکیج ورزشی و به همراه تغذیه مناسب می توانید به اندام دلخواه خودتان برسید.


اشتباهات_بدنسازی

افسانه شماره ۲:

زنان نباید وزنه‌های سنگین بزنند چون دارای بدنی با عضله های مردانه و بد ترکیب می شوند!

 حقیقت:

 زنان مانند مردان هورمون تستوسترون را به میزان کافی در بدن ندارند تا بتوانند توده های عظیم عضلانی را بسازند. عضلات آرنولدی، نیاز به این هورمون دارد. در نتیجه وقتی زنان از وزنه های سنگین استفاده می کنند، بیشتر به کاهش وزن خود کمک می کنند. تحقیقات زیادی نشان داده زنانی که وزنه های سنگین می زنند، اعتماد به نفس بیشتری دارند.


اشتباهات_بدنسازی

 افسانه شماره 3:

 هرچه بیشتر عرق کنید یعنی ورزش سنگین تری انجام داده‌اید!

 حقیقت:

 میزان سختی ورزش شما هیچ رابطه ای با مقدار تعرق شما در هنگام ورزش ندارد. درست است که پیراهن خیس از عرق شما بعد از ورزش حال شما را خوب می کند اما حقیقت این است که میزان تعرق چیز خاصی را در ورزش نشان نمی‌دهد. بهتر است زیاد نگران عوض کردن کم یا زیاد خود در باشگاه ورزشی نباشید.


اشتباهات_بدنسازی

 افسانه شماره 4:

 برای به دست آوردن اندام مناسب باید درد کشید.

حقیقت:

 متخصص مرکز پیشرفت ورزشی دانشگاه بوستون مایکل گومارسین می گوید: "بین درد و ناراحتی تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. مسلماً بعد از انجام تمرین های ورزشی شما کمی درد عضلانی خواهید داشت، اما اگر انجام یک حرکت ورزشی به طور مستمر به شما درد بدهد و هر بار آن را انجام می دهید همان میزان درد را تحمل می کنید، باید بدانید این حرکت بیشتر باعث آسیب دیدن شما می شود."

نکته: درد های ورزشی نباید بیشتر از یک یا دو روز طول بکشند و اگر ادامه دار شوند یعنی شما در آن تمرین دچار آسیب دیدگی شده‌اید یا ورزش را بیش از حد مجاز انجام داده اید.


اشتباهات_بدنسازی

افسانه شماره 5:

قبل از تمرین، حرکات کششی را انجام دهید تا تمرین سنگین به بدن شما صدمه نزند.

 حقیقت:

 طبق نتیجه مطالعات زیادی که در این زمینه انجام شده محققین به این نتیجه رسیدند که حرکات کششی قبل از تمرین نمی تواند هیچ نقشی در جلوگیری از صدمات داشته باشد و در حقیقت افرادی که قبل از انجام تمرین هایی مانند دویدن، حرکات کششی را انجام می دهند، ممکن است با درصد بیشتری از آسیب مواجه شوند تا کسانی که حرکات کششی را انجام نداده اند!

تمرینات کششی پس از ورزش گزینه بسیار مناسبی هستند تا دردهای عضلانی شما را آرام تر کنند و بدن به حالت اولیه خود برگردد. برای قبل از تمرین بهتر است از حرکاتی چون کمی پیاده روی، پروانه زدن و ... که به گرم شدن بدن شما کمک می کنند، استفاده کنید.


 افسانه شماره 6:

 انجام حرکات کاردیو (هوازی) با شدت کم می تواند چربی های شما را به خوبی بسوزاند.

 حقیقت:

 حتماً شما هم در مورد منطقه چربی سوز شنیده اید. باید بدانید که این گفته صحت ندارد که کاردیو با شدت پایین اثربخشی بیشتری با کاردیو با شدت بالا دارد. هلند متخصص ورزش و نظریه‌پرداز تناسب اندام در این رابطه می گوید: "هرگاه کالری بسوزانید چربی از دست می دهید و در نتیجه هر چی کالری بیشتری را بسوزانید چربی بیشتری را از دست خواهید داد. در نتیجه می توان تمرینات را با شدت بیشتری انجام داد تا نتیجه بهتری را کسب کرد."


اشتباهات_بدنسازی

 افسانه شماره 7:

 بهتر است برای وزنه زدن از دستگاه‌های وزنه‌برداری استفاده کنید که ایمن ترهستند.

 حقیقت:

 بهتر است بدانید دقیقا اگر این کار را انجام دهید، شما در معرض خطر بیشتری قرار می گیرید. بسیاری از مردم با همین اعتقاد در باشگاه ها به سمت دستگاه های وزنه برداری می روند تا استفاده از وزنه آزاد. آنها فکر می‌کنند دستگاه است که اندام آنها را می سازد و با دستگاه دیگر صدمه ای به آنها وارد نمی شود.

کار کردن با هر دستگاه اصول بسیار زیادی دارد که می توان به تنظیم ارتفاع و طول، میزان وزن هایی که باید استفاده شود و گروه عضلانی هدف در هر دستگاه برای فشار و کشش اشاره کرد. اگر آنها را ندانید به عضلات و مفصل های خود صدمه زیادی را وارد می کنید.

نکته: بهتر است برای استفاده از وزنه آزاد و دستگاه های وزنه برداری حتماً زیر نظر یک مربی متخصص و حرفه ای تمرین را انجام دهید تا نه تنها صدمه‌ای به خود نرسانید بلکه به نتیجه های خوبی که مد نظرتان هست، برسید.

  

برچسب ها

زندگی سالم تناسب_اندام بدنسازی ورزش هوازی حرکات_کششی باورغلط حرکت_کرانچ زنان_بدنساز

این مطلب را به اشتراک بگذارید
۰
۰

دیدگاه شما