منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
تاثیر شوید بر کاهش چربی خون
تاثیر شوید بر کاهش چربی خون

تاثیر شوید بر کاهش چربی خون

تاریخ انتشار:
28 بهمن 1398
زمان مورد نیاز:
5 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
6 آذر 1401
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

بر اساس آمار رسیده از سازمان بهداشت جهانی (WHO) امروزه بیماری‌های مزمن به جای بیماری‌های عفونی عامل مرگ و میر انسان‌ها شده اند.

4 عامل اصلی مرگ و میر انسان ها!

در صدر جدول مرگ و میر بعلت بیماری، چهار بیماری می درخشند! بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و چاقی. این آمار تکان دهنده در ایران هم صدق می‌کند. امروزه آمار ایست قلبی به شدت بالا رفته است و به سن های پایینتری کشیده شده است.

از بیماری های قلبی می توان به پرفشاری خون، تنگی دریچه‌های قلبی، گرفتگی عروق کرونر و بالا بودن چربی و کلسترول اشاره کرد.

در میان این بیماری ها بالا بودن چربی خون، شایع ‌تر و خطرناک‌ تر است. اگر چربی خون درمان نشود، می تواند منجر به ایست قلبی شود. ما می خواهیم در این مقاله  ماده غذایی موثر در کنترل چربی خون را معرفی کنیم.

چربی خون بالا چیست؟

در آزمایش خون، تری‌گلیسرید (که در برگهٔ آزمایش بصورت TG نوشته می شود) و کلسترول چربی خون را نشان می دهند. تری گلیسرید با مصرف کربوهیدرات‌های ساده مانند قند و شکر بالا می‌رود، اما مقدار کلسترول خون بر اثر مصرف بیش از اندازه چربی های جامد و ترانس، بالا می رود. کلسترول خون مجموع LDL و HDL است.

LDL چون باعث گرفتگی عروق می شود، «کلسترول بد» نامیده شده و HDL چون می‌تواند از گرفتگی عروق جلوگیری کند، «کلسترول خوب» نامیده می شود. اگر نسبت LDL به HDL زیاد باشد، احتمال سکته قلبی در فرد بالا می‌رود.

قرص شوید در درمان چربی خون

در کنار درمان شیمیایی، درمان های خانگی نیز وجود دارند که می توانند با صلاحدید پزشک متخصص مکمل درمانی باشند. امروزه استفاده از داروهای گیاهی در حال افزایش است و مردم تمایل بیشتری به آن نشان می دهند.

استفاده از طب سنتی و گیاهی ریشه در فرهنگ ما دارد و از زمان های خیلی دور رایج بوده است. اگر به اسناد قدیمی طب سنتی در بخش چربی خون مراجعه کنیم، بی شک به نام گیاه شوید برمی خوریم.

شوید معمولا در رژیم غذایی ما ایرانی‌ها وجود دارد. غذاهای مختلفی را می توان نام برد که شوید در آن نقش دارد مانند شوید پلو. آوردن نام شوید در کتاب های طب سنتی، باعث شد دانشمندان ایرانی بر روی اثر این سبزی، تحقیق کنند.

آخرین تحقیق در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر روی موش‌های نر با بالا بودن چربی خون، انجام شد. که در پایان نتیجه معنا داری ذکر شد و عصاره شوید چربی خون موش ها را پایین آورده بود.

تحقیق دیگری در ژاپن انجام شد که نشان داد شوید بر مسیر تولید کلسترول و چربی در سلول‌های کبدی تاثیر گذاشته و موجب کاهش سطح چربی خون می‌شود.

بیشتر تحقیقات بر روی شوید داخل ایران انجام شده است و دلیل آن استفاده از این گیاه در طب سنتی ما است. اما نمی توان با استناد به آن تمامی ادعاهای طب سنتی را قبول کرد زیرا بعضی از آن ها باعث ضرر می شوند تا سود!

برای اثبات یک ادعا نیاز به آزمایش های دقیق و گسترده ای ابتدا بر روی موش و سپس بر روی انسان است. قرص شوید یا آنتوم هم بر طبق همین اصل است و باید تحقیقات و آزمایش های بیشتری برای اثر کاهش چربی خون آن، انجام بشود. تا زمانی که این قرص نتواند تاییدیه های لازم را کسب کند نمی توان آن را جایگزینی برای داروهای اصلی قرار داد و فقط می توان با نظر پزشک، از آن به عنوان مکمل استفاده کرد.

قرص شوید به تنهایی برای درمان چربی خون کافی است؟

برای بار آخر تاکید می کنیم که قرص شوید نمی تواند جایگزین داروهای تجویز شده توسط پزشک شما باشد و فقط به عنوان درمان کمکی می توان به آن نگاه کرد. هرگز با مصرف قرص شوید، داروهای خود را خودسرانه قطع نکنید.

اصولا افرادی که چربی خون بالایی دارند، چاق هستند و باید بدانند که تغییر رژیم غذایی، ورزش کردن و درنتیجه کاهش وزن خود به خود جربی خون آن ها را کنترل کرده و دیگر نیازی به مصرف دارو ندارند.

  

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
خلیل شفیعی
2020-05-23 21:39:23
پاسخ
0
0
پاسخ
مطالب جالبی بود در مورد شوید اما باید زیاده روی نشود چون برای دید چشم خوب نیست.
دریا
2021-09-04 12:56:58
پاسخ
0
2
پاسخ
سلام،مصرف شوید خشک در روز چقدر باید باشد؟
داغ‌ترین برچسب‌ها